петак, 1. јул 2011.

Ninja Spirit

Izdavač: Irem
Žanr: Platformska
Platforma: Arkade/C-64

Projektili na sve strane...

Krajem osamdesetih nindže su bile jako popularne u ovim krajevima, nije bilo video kluba gde se nije skupljala gomila napaljenih muškaraca(svih uzrasta) da snimi šta ima novo od te vrste filmova. Tako nekako je bilo tad i sa video-igrama. Nindže, iako nerealno predstavljene, bile su simbol onog što je „kul“, neka vrsta modernih vitezova koja ne moraju uvek da vas smaraju sa Srednjim Vekom i okoštalim istorijskim opterećenjima. Ninja Spirit je igra koja arkadni momenat dovodi na jedan jako visok nivo, i crpi podosta iz mitologije nindži.
  Priča je stereotipna koliko to može biti. Neko tamo čudovište ubija vam oca, i na vama je ta se osvetite špartajući kroz osam dugačkih nivoa smeštenih u srednjevekovnom Japanu. Naš nindža se kreće u platformskom stilu sa leva na desno, i u ovoj igri bi pre mogao da prođe kao neki samuraj po izgledu nego kao nindža(što je zapravo možda i bliže realnosti kako su nindže zaista izgledale nekad). Od oružja tu su verna katana, šurikeni, bombe, i lanac sa kukom. Sva ova oružja menjate po potrebi u toku igre. A kad neprijatelji krenu na vas, voleli biste da ih koristite sva četiri odjednom. Sve najrazličitije vrste nindža ratnika, razni ogromni samuraji, japanske zveruljine koje vrebaju iza svakog ugla, nekakvi vojnici-musketari su samo deo širokog dijapazona neprijatelja. Njihove tehnike napadanja su različite, neki jurišaju mačem, neki pucaju na vas, a neki bacaju bombe. U svakom slučaju, brzo ćete shvatiti o kakvom arkadnom haosu se radi. Igra je teška kao Crni Đavo, super je brza i nijednog momenta se ne možete opustiti. Na momente vas napada i do deset nepriatelja na ekranu, i ne znate na koju ćete stranu pre. Ovo zahteva izuzetnu koordinaciju pokreta, i moraćete da budete u klasi tih ludih Azijata da biste sa jednom kredom mogli daleko da stignete. Na kraju svakog nivoa čeka vas boss, koji opet predstavlja uglavnom komadić japanske mitologije. Igra ima puno od šmeka, fazon je jako dobro uklopljen i ima nekog posebnog filinga kada mlatite neprijatelje.
  Grafika u igri je veoma dobra. Svi likovi su lepo nacrtani i animacija je odlična. Posebna stavka je dizajn nivoa, tu se uočava poseban trud i neće vam biti dosadno da njima špartate. Stari istočnjački ambijent verno je prenesen u svet piksela, i na momente kao da gledate neki samurajski film, prosto bi bilo lepo opustiti se i samo skrolovati nivoe. Zvuk je takođe kvalitetan, pogotovu adrenalinska muzika koja opet ima od tog istočnog fazona, a svojom dinamikom doprinosi žaru borbe. Samim ovim kvalitetom, ne treba posebno istaći kakva je atmosfera u igri. Jednostavno fenomenalna, može se porediti sa besmrtnim Shinobijem. Međutim, postoji razlog zašto vam neki nostalgični gejmer koji je svoje pare za užinu trošio kod Cigana u fliperani, neće nikada spomenuti Ninja Spirit. Programeri su se, naime, malo zaneli i igra je jednostavno preteška. Pretposlednji nivo, kada padate u bezdan pred okršaj sa glavnim nevaljalcem, je APSOLUTNO NEMOGUĆE preći iz prve, ma šta radili, ma šta pokušali. Realno je da će dobar gejmer stići sa jednom kredom negde do trećeg-četvrtog nivoa. Posle toga, kreće apsolutni pakao, koji je bez nekih cheatova apsolutno nepređiv. Naravno da ćete na JuTjubu naći nekog ludaka koji ovu igru delje iz prve, međutim, po mom skromnom mišljenju video igre su proizvod za javnost a ne za savante.
  Velika je šteta što Ninja Spirit nije lakša igra, velika. Ova igra je mogla biti jedna od najvećih, ali je njena neizbalansiranost dovela do toga da bude samo opskurna relikvija koja adekvatno prenosi čemu su se ljudi divili sa kraja tog sada već tako dalekog 20. veka. Te vrste igara više nema, i teško da će ih u mainstreamu ikada više i biti. Zato ipak preporučujem da oprobate ovu igru, da vidite kako izgleda jedan neshvaćeni nindža, koga ceo svet mrzi pa juriša bezglavo na njega. Te priče se više danas ne pričaju.

U dvadesetom veku, ljudi su verovali da nindže lete.

Balans: 3

Ukupna ocena: 5.5