Circus Charlie

Godina: 1984
Izdavač: Konami
Žanr: Cirkus
Platforma: Arlade/C-64

Hrabriji od Kraljevića Marka...

Sećam se tamo neke 1989. pored Doma Omladine u Pančevu, bila je jedna mala čistina usred strogog centra grada, i tamo sam jednom zatekao fliperanu. Naravno bez, žetona, gledao sam prvi put u Circus Charlie i kao onakom klincu, igra mi se jako dopala. Godinu dana kasnije, dobio sam igru na svom Komodoru, i prvi put u životu razbio tastaturu zbog discipline trapeza u istoj. Evo o kakvoj se igri radi.
  Circus Charlie je Konamijeva starudija iz 1984. gde ste u ulozi malog akrobate Čarlija (Šarlo???). koji treba da se izbori sa šest različitih cirkuskih tačaka. Što znači da je ova igra u suštini multidisciplinarna. Svaka diciplina urađena je u klasičnom "s leva na desno" stilu, iz 2D platformske perspektive, i od koordinacije vaših prstiju i osećaja za vreme zavisiće i vaša uspešnost. A šest disciplina u kojima se takmičite su : 1. Jahanje lava kroz vatrene obruče, 2. Preskakanje majmuna po žici, 3. Skakanje na trampuline dok vas drugi cirkuzanti gađaju, 4. Kotrljanje i skakanje po velikim loptama, 5. Jahanje lava sa preprekama, 6. Trapez. Po završetku trapeza, poslednje veštine, čeka vas zgodna ženska na kraju, što nam govori da svako uz mnogo trude može da osvoji neku curu. Posle se discipline ponavljaju u krug samo sa povećanim nivoom težine. Kada završite deset diciplina zaredom, krećete u posebnu bonus disciplinu gde naskačete na trampuline dok vas jure delfini, poprilično opičeno. U jednoj od verzija ove igre imate i izbor disciplina, tako da ne morate da završavate discipline redom.
  Grafika u igri je veoma simpatična. Treba istaći da verzija za C-64 ima nešto siromašniju grafiku i malo manje gladak skrol, ali se ipak radi o dobroj konverziji za ono vreme. Svi likovi su jako dopadljivi i dobro animirani, što je u suštini i najbitnije. Zvučna podloga nije posebno bogata, ali verno odražava cirkusku atmosferu, kao da ste jedan od gledatelja cirkuske predstave. Balans u igri je jako dobar, sve dok se ne stigne do trapeza koji je vraški težak i naporan, te tu ide mali minus. Atmosfera u igri je generalno dobra, i često ćete se vraćati ovoj igri da malo razmrdate prstiće jer se igranjem uočava da je sve u vašim rukama, što je elementarni ključ balansa svake igre. Konami su oduvek bili majstori arkadnog momenta i ova igra nije izuzetak.
  Iako ne neka preterano velika ili legendarna igra, Circus Charlie ima dosta od sopstvenog šarma i dopadljivosti. Ako volite cirkuske discipline, nemojte je zaobići jer ponekad je zabavno makar i virtuelno raditi stvari koji smeju samo oni hrabri koji to rade od svoje pete godine.

Uhvati majmuna za rep.

Zvuk: 7