The Adventures Of Batman And Robin

Godina: 1994
Izdavač: Konami
Žanr: Akciona Avantura
Platforma: SNES

Neko sa ovog bloga MNOGO voli Betmena...

Šta reći za „Batman: The Animated Series“? Besprekorno remek-delo koje je revolucionalizovalo svet animacije jedinstvenim stilom i do tada neviđenim pristupom izvornom materijalu. Uzevši samo najbolje iz bogatog stripovskog nasleđa, uz input svežih, originalnih ideja, i fantastičnu, kinematografsku vizuelizaciju, Bruce Timm i Paul Dini su nam predstavili najbolju inkarnaciju Batmana ikad - mračan, ozbiljan, zajeban i bez trunke humora, onakav kakav je oduvek trebao biti. B:TAS je zapravo stilizovani neo-noir gde je svaka epizoda koncipirana kao mini film, sa orkestriranim soundtrackom i odličnim glumcima koji su, gotovo isključivo, davali glas samo jednom liku. Kevin Conroy i Mark Hamill će zauvek biti upamćeni kao definitivni glasovi Batmana i Jokera. Iako je crtana serija u pitanju, zbog tona i obrađivanih tema, u njoj odrasli mogu da uživaju čak i više nego deca. Za krajnje neupućene, zamislite animiranu verziju The Dark Knight-a i to vam je to. Nikada se bilo kakav naslov nije pojavio na špici, ali je tokom druge sezone (kada je ova igra bila u produkciji) od strane televizijske kuće FOX serija zvanično preimenovana u The Adventures Of Batman And Robin iako se Robin pojavljivao sporadično. Čak je i ovde prisutan samo kao NPC.
  Grafički dizajn je do poslednje sitnice baziran na vizuelnom stilu animirane serije. Art Deco estetika Gotham-a pleni, a detaljnost multilayer pozadina i likova je zapanjujuća. Animacija je na izuzetno visokom nivou i tek nas vidljivi pikseli podsećaju na činjenicu da je u pitanju igra, a ne izgubljena epizoda.
  Zvučni efekti su, iako pomalo uobičajeni, kvalitetni i adekvatni. Prava je šteta što se voice acting svodi na svega par vrisaka, iako je to sasvim opravdano kapacitetom kertridža. Glumačka ekipa serije spada među najbolje u istoriji i ostaje za žaljenje što ovom prilikom nisu demonstrirali svoje umeće. Sjajni dijalozi su u potpunosti preuzeti iz epizoda i prezentoveni u formi dialog box-eva. Konami je ovde iskoristio pun potencijal fantastičnog muzičkog skora kompozitorke Shirley Walker koji je karakterisao i davao posebnu, mračnu, krajnje ozbiljnu crtu animiranoj seriji. Ton i ritam se menjaju u zavisnosti od situacije, a međusobna različitost tema, pored uspešno izgrađene atmosfere,  obezbeđuje osobenost svakom od poglavlja.
  Kontrole su izuzetne, odličnog responzibiliteta i default rasporeda koji opcionalno možete menjati. Batman poseduje raznovrsnost napada, a može i blokirati udarce što je više nego korisno, naročito prilikom bossfights-a. Na raspolaganju ima raznovrsne gedžete koji nisu tu samo radi pokazivanja. Apsolutno svaki je svrsishodan, a od korišćenja pojedinih u pravom trenutku zavisi prelazak nivoa. Na primer, kad krećete na Strašila logično je da će vam trebati gas-maska. Na startu svakog poglavlja, nakon što u najavi vidite koji stanovnik Gotama čini nestašluke, možete iz jazbine poneti sve gedžete ili odabrati samo one koji će vam koristiti tokom date misije. Ukoliko zaboravite potrebno nije smak sveta, u svakom momentu se možete vratiti u Batcave, ali imajte na umu da je cena za taj potez početak nivoa kao startna pozicija.
  Igračko iskustvo i sveukupan doživljaj su neverovatani. Nivoi su adaptacije potencijalno najboljih epizoda serije. Gameplay je maštovit, dinamičan, napet, do zla boga zabavan i zahteva mozak i reflekse podjednako. Beat 'em Up, platformski, logički i driving stage elementi su sjajno isprepletani i uklopljeni u koherentnu celinu. Bazični neprijatelji su klonirani gangsteri, ali ne treba potcenjivati ni njih ni njihovu ljubav ka vatrenom oružju. Na kraju svakog nivoa vas očekuje neko od živopisnih negativaca Gotham City-a. Unikatnost bosseva nije samo u izgledu, borbena taktika im se međusobno razlikuje i svaki sustet ima svoja pravila. Očekivano su nezgodni, ali ako malo mućnete glavom problema neće biti. Karakteristično za Konami, svaki nivo težine ima različit kraj. Igra motiviše da okušate sreću i na hard nivou koji jeste teži, ali, zahvaljujući sjajnom balansu, ne i bolestan.
  Uz skorašnji „Arkham Asylum“ The Adventures of Batman and Robin je, bez konkurencije, najbolja igra Mračnog Viteza.  Izuzetna atmosfera animirane serije je uspešno emulirana, a sve u vezi Batmana i mitosa koji ga okružuje je odrađeno kako treba. Kada se kreativni tim ovako potrudi kvalitet i uspeh ne mogu izostati.

Ugledah i okomim se!

Ukupna ocena: 9.5