уторак, 19. јул 2011.

Chase HQ

Godina: 1990
Izdavač: Ocean

Žanr: Simulacija vožnje

I"m too old for this shit...

Ponekad kriminalci nemaju previše sluha za policijske povike tipa "Pucaću" ili "Stoj, levi far ti ne radi!", pa samim tim potrebno je pribeći nešto ekstremnijim merama zaustavljanja istih, pogotovu ako ti krimosi voze Lamburdžinije i Ferarije. A nema lepšeg hapšenja nego zakucavati se konstantno u zadnji trap jurenih kola dok se ova skroz ne zapale. I eto vam radnje igre Chase HQ.
  Ova igra je jedna netipična simulacija vožnje, gde ste u ulozi policajca koji juri isključivo nevaljalce koji voze brza kola, i to kroz pet dugačkih nivoa potrebno je prvo stići do njih a zatim ih i "uhapsiti" gorespomenutim načinom. Na raspolaganju vam je ljuta mašina(valjda Lamburdžini), tri turbo punjenja kojim vozite nebu pod oblake, i radio stanica gde vam neka glupa plavuša sere šta i kako treba da radite. Sama kontrola vozila malo podseća na Out Run(samo kljakavije), tu su dve brzine, tri turba, i pseudo 3D skretanje levo-desno. Ambijent u kome se vozite je urban, uvek vas negde na početku dočeka raskrsnica gde treba da se odlučite na koju ćete stranu, što je krucijelno za pronalaženje neprijatelja, čiji vam je položaj i blizina prikazan na skali u desnom delu ekrana. Zanimljiv je i prolazak kroz tunel, koji neodoljivo podseća na onaj terazijski. Svi nivoi su poprilično slični, i osim par objekata sa strane i pokoje krivine, nema većih razlika. Protivnici si žilavi, trebaće vremena dok ih postepeno ne skršite, ima nekog ugodnog osećaja u lupanju tih kola, iako se to sve mora obaviti pre isteka vremena. Naravno da sve ne bi bilo toliko jednostavno, pobrinuli su se i drugi automobili, koji voze poput pijanih slepaca koji se vraćaju sa sabora trubača u Guči za Rakovicu. Same staze dizajnirane su ok, imate često osećaj kao da stvarno vozite kroz neki grad, što nije ispit koje je svaka igra ovog tipa iz tog doba položila.
  Grafika u igri je jednostavno, slaba i loša za tu godinu izdavanja. Igleda kao preslikana sa Spektruma, veoma slabo i siromašno je iskorišćena paleta boja, ali je zato preglednost i mogućnost razaznavanja elemenata u igri dobra. Skrol je loš i seckav, a nešto slično se može reći i za animaciju kola. Zvuk je takođe naporan, malo tipične stock muzike i nekoliko zvučnih efekata od kojih par mogu da prođu. Međutim na polju atmosfere i balansa ova igra stoji bolje i pruža više. Igra ima neki svoj šmek i atmosferu, nešto poput međunivoa ili oponašanja neke scene iz "Smrtonosnog Oružja", gde komotno možete da zamislite Martina Riggsa kako psihopatično seda za kola i udara druga kola dok taj ne crkne. Balans je takođe podnošljiv, uprkos seckavosti i sporosti igre, ipak se podosta ovde da preći i savladati, a i krivulja učenja je dobro izvedena.
  Sve u svemu, Chase HQ je jedna od onih "bizarnijih" i "nekvalitetnih" igara, kojima će te se uvek na neki način vraćati. Iako je delovala zastarelo i za svoje doba, sama ideja destrukcije kao jedinog rešenja oduvek je bila dobar recept za neku video-igru. Treba se nekad opustiti i dati u neku štetu, to je ono što se zove mentalna higijena!

Trebao sam da skrenem levo kod Lajkovca...

Grafika: 3
Zvuk: 4