понедељак, 11. јул 2011.

Blood 'n Guts

Godina: 1986
Izdavač: Action Software
Žanr: Sportska

Quake za siromašne.

Commodore 64 je oduvek, još od svojih početaka ranih osamdesetih, mogao da se pohvali ozbiljnim katalogom igara, kako kvantitativno tako i kvalitativno. Svako je nalazio nešto za sebe. Favoriti su varirali u zavisnosti od afiniteta, ali su postojale samo tri igre koje smo svi voleli bez rezerve - Commando, Barbarian i Decathlon. Blood 'n Guts Action Software-a izuzetno mudro kombinuje elemente dve potonje stvarajući intrigantni, zabavni amalgam koji nije puki rip-off omiljenog C-64 atletskog takmičenja.
   BnG se najlakše da opisati kao varvarska olimpijada. Ultimativni mačo trip koji ima i svoje istorijsko utemeljenje. Varvarska ratnička plemena, a i neka koja vole da se nazivaju „civilizovanim“, su zaista praktikovala većinu „disciplina“ prikazanih u ovom ostvarenju. Uspešnost u njima je predstavljala ultimativni dokaz muškosti pa su pored razonode bile i oblik inicijacije.
   Multidisciplinarno takmičenje koje nam je Action Software ponudio se sastoji od deset izazova. Svaki lik koji se u realnosti bavio aktivnostima poput hodanja na konopcu preko planinčine, makljanjem motkama na istom ili međusobnim gađanjem sekirama je imao muda kao kuću i nemalu dozu ludila. Snagu možete demonstrirati u navlačenju konopa, sizifovskom valjanju kamenčine uzbrdo, obaranju ruku, a neke discipline su pomalo crnohumorne verzije danas postojećih nadmetanja. Tako se umesto kladiva baca mačka, skače se sa bojne kule u dalj i koristi neki nesrećnik kao živa meta. Naravno, kakva bi to bila fešta da nema i nadmetanja u ispijanju piva?
   Rešenja su maštovita, igračka mehanika i komande različite za svaki chalenge što dodatno doprinosi širini, a responzibilitet pristojan. Grafika je daleko od savršenstva međutim, promene perspektive, adekvatan sveukupni dizajn i vrlo dobra animacija pokreta je bacaju u peti plan i izuzetno grade atmosferu varvarske kompeticije. Fenomenalna muzika uspešno nadomešćuje osrednjost zvučnih efekata. Igra je mahom fer, poprilično dobro izbalansirana, ali u slučajevima lomljenja ruku i valjanja stenčuge jednostavno nemate nikakve šanse. Na startu možete odabrati jednog od četiri ponuđena lika iako je izbor suštinski besmislen jer se ne razlikuju ni po čemu osim po imenu.
  Blood 'n Guts je ostvarenje sa dušom koje pruža obilje zabave i po pravilu postaje još bolje ukoliko ga igrate sa društvom. Sjajna i potcenjena igra sa obiljem simpatičnog crnog humora.

Dođi da te nasekiram...

Zvuk: 5