среда, 2. фебруар 2011.

Pharaoh

Godina: 1999
Izdavač: Sierra Entertaintment
Žanr: Upravljačka simulacija

Kako Oziris kaže, tako će i jesti...

Krajem devedesetih i početkom "nultih", Sierrin razvojni tim Impressions Games je pravio video-igre koje su za tematiku imale izradnju gradova drevnih civilizacija. Posle odličnog Ceasara III, kao sledeći potez nastao je Pharaoh, igra u kojoj ste u ulozi glavnog egipatskog "direktora za urbanizam", postavljenog sa ciljem da izgradnjom gradova učini Egipat onim što je i bio - najblistavijom civilizacijom svog vremena.
  Počinjete kao sitan činovnik kome je dodeljeno parče zemlje na kome mora konstruisati seoce. Vremenom, zadaci postaju sve zahtevniji, naseobine kompleksnije a vaš čin i prihodi (čitaj "prostor za ugrad") sve veći. Možete postavljati građevine, određivati parcele za kuće, graditi religiozne hramove, šarati ekranom mrežu puteva kojom će se Stari Egipćani kretati, a na kraju tu je i veliki zadatak - izgradnja Piramide. Za tako nešto potrebno je postaviti u funkciju više građevina, rudnike, kamenolome, građevinske udruge, i kampove za fizičke radnike. Takođe, moraćete voditi računa i o poželjnosti lokacije i potrebama kuća i stanovništva, neće svako želeti da živi pored skladišta sa smokvama, a svi bi voleli da žive pored velikog hrama gde je sve popločano filigranskim pločnicima. Naravno, reka Nil je žila kucavica Egipta i dan danas (pošto pišem o Egiptu u današnjem trenutku, želim samo da tim ljudima tamo poželim sve najbolje i da se izbore sa velikim problemima koje imaju na po njih najbolji način, imaju civilizaciju koja to zaslužuje), tako da ćete svoje poljoprivredne useve morati postavljati uglavnom u neposrednoj blizini Nila, i dovoljno ugoditi Ozirisu za uspešnu žetvu. U igri su verno pokriveni svi slojevi drevnog egipatskog društva, tako da možete kursorom zastati i ćaskati sa vodonošama, sveštenicima, vatrogascima, imigrantima, mumijarima, piramidarima, i čuti šta koje ih muke snalaze. Prema ovim željama vi se povinujete, i tako ostvarujete cilj koji vam je prethodno zacrtan za tu naseobinu. Posebno lep momenat je kada posmatrate kako od najobicnije kolibe, kuće u vašem gradu postepeno postaju prave pravcate vile.Često će vas i sam vladar smarati da mu šaljete vojsku ili istovar neke robe za njegove potrebe, tako da i namirivanje potreba carstva spada u zadatak koji mora da obavljate.
  Ova igra u suštini predstavlja neku blago ogoljenu verziju SimCity-ja u drevnom dobu, ali svoju najveću vrednost crpi iz elemenata koji nisu vezani za žanr igre. Naime, Pharaoh je igra sa izuzetno preciznim istorijskim podacima i činjenicama. hronološki se krećete putem misija kroz sve periode, sve građevine su verno prikazane, a tu je i mala enciklopedija sa prigodnim crtežima i objašnjenjima o svakom zanimanju, građevini, ili periodu. Obrazovna vrednost ove ige je neprocenjiva, i opušteno može da uđe u škole da se igra na času istorije. Takođe, fantastična i autentična zvučna podloga dodatno doprinosi atmosferi, i lako ćete moći da osetite kako vas "miluju najtopliji pustinjski vetrovi"(reče Đani Ćurčić u jednom rijalitiju). I sam lično sam iz ove igre naučio više o Egiptu nego na bilo kom školskom ili fakultetskom času.
 Iako u suštini predstavlja klasičnu upravljačku simulaciju koja se gotovo uvek svodi na ugađanje i balansiranje između entiteta kojim upravljate, Pharaoh predstavlja lep primer kako se uz dobru zabavu, može dosta toga i naučiti a i osetiti. Toplo je preporučujem danas, kada ova zemlja ne izgleda najlepše. Za bigote, može i da služi i kao prigodno sredstvo za razbijanje predrasuda. Hail to Pharaoh!

Bez Nila, ne radi nargila

Ukupna ocena: 9