Comix Zone

Godina: 1995
Izdavač: Sega
Žanr: Akciona Avantura, Beat 'em Up
Platforma: Sega Genesis

A mogao sam lepo da glumim u Nindža Kornjačama...

U „godini kulture“, dok je na zapadu bio pred izumiranjem, Sega Genesis iliti Sega Mega Drive 2 je u „zemlji seljaka na brdovitom Balkanu“ prožiljavao svoje zlatne dane. Iako se nikako nije mogao pohvaliti performansima i kvalitetom igara u poredjenju sa ostalim konzolama, bio je jeftin, samim time pristupačan. Kao poručeno za male Srbe gladne hleba i igara. Jeftinoća je trade-mark Genesisa. Katalog se sastojao uglavnom od patetičnih verzija kultnih naslova sa arkadnih aparata i drugih platformi, ali su se tu i tamo pojavljivali Segini ekskluziviteti vredni pažnje.
  Comix Zone je svakako jedna od najunikatnijih igara ikada kreiranih. Osnovna ideja je jednostavna, efektna i ranije nekorišćena. U ulozi ste strip-crtača po imenu Sketch Turner koji, zajedno sa svojim ljubimcem pacovom Roadkill-om, sticajem bizarnih okolnosti biva uvučen u sopstveni strip.  Kako to već biva, u tom univerzumu on je „chosen one“ na kome je da spase svet od okupatora iz svemira i njihovog vođe Mortusa. Avantura će ga voditi kroz tri epizode od po dve table, a pomoć će imati u informacijama koje mu pruža simpatična pobunjenica Alissa Cyan.
  Realizacija je fantastična. Očigledno je od prvog trenutka da se svakom aspektu pristupilo sa velikim obzirom. Grafika je nesto najlepše što se pojavilo na Genesisu. Dizajn likova i ambijenata po stilu i paleti boja podseća na radove Jack Kirby-a iz ranog Marvel perioda. Animacija je glatka i lepa, a uz dodatak patentiranih balončića svo vreme se ima utisak da posmatrate oživljeni strip, a ne crtać. Zvuk, nažalost, trpi zbog skromnih mogućnosti platforme za koju je igra kreirana. Šteta pošto je i u efekte i u muziku glavni kompozitor Howard Drossin (ujedno i glas većine likova) uložio veliki trud. Slušaćete istinski sjajne teme u najjadnijem midi izdanju kako to samo Sega možže pružiti.
  Igra je brza, kratka, dinamična i prokleto teška. Neprijatelji imaju iznenađujuće visok AI i poprilično su žilavi tako da bezumno srljanje nije opcija. Kontrole su skoro savršene, a naš junak na raspolaganju ima širok dijapazon različitih poteza koje može efektno kombinovati. Da se ne bi sve svelo samo na  tučnjavu ubačen je dovoljan broj logičkih zagonetki (tu je pacov od velike pomoći), kao i mogućnost da birate put kojim će te stići do kraja stranice. Prisutan je inventar koji može sadržati tri stvari, a na igraču je da dobro razmisli šta će nositi pošto pojedini objekti u mnogome mogu olakšati tok igre. Na početku imate samo jedan život, a po okončanju svake epizode dobijate nagradno po jedan. Health Packovi su prava retkost tako da, pamet u glavu. Kada naučite “gde šta i kako” Comix Zone se da preći prilično lako. Postojanje tri različita kraja je za ono vreme takođe bilo revolucionarno, pa je želja za ultimativnim hepiendom (spašen svet, dobijena devojka i slava) dodatno motivisala igrače.
   Budući da se igra pojavila na Genesis-ovom zalasku, inicijalni uspeh Comix Zone-a je bio skroman. Srećom, kvalitet i jedinstvenost su joj obezbedili status kultnog klasika, a danas se smatra jednom od najboljih igara svih vremena. Obavezno štivo za svakog gejmera.

Kaiš po kaiš...NIVO

Ukupna ocena: 9