понедељак, 7. фебруар 2011.

Altered Beast

Izdavač: Sega
Žanr: Beat 'em Up

Izbor za Mis Stare Grčke

Stara Grčka nije često korišćena kao baza za video-igre, što čudi obzirom na njeno bogato kulturno i mitološko nasleđe. U zlatno doba Beat 'em Up-a Sega je uletela na nerabljen teren i stvorila kultni klasik - Altered Beast, unikatan i revolucionaran naslov koji je uveo gomilu novina kasnije eksploatisanih i u drugim žanrovima
  Nalazite se u ulozi nesrećnog ratnika koji je poginuo u borbi i ni u smrti ne nalazi mir pošto ga svemogući Zevs vaskrsava kako bi spasao njegovu ćerku Atinu iz kandži zlog demonskog božanstva po imenu Neff. Kao da mu za života nije bilo dovoljno nedaća, naš junak sada mora da goloruk pobije armiju kojekakvih karakondžula i roka se u više navrata sa transformišućim i moćnim ludakom pošto vrhovni bog to smatra ekonomičnijim rešenjem od opcije da, recimo sam, potpraši nevaljalca sa par gromova.
  Zadatak će vas voditi kroz pet nivoa međusobno potpuno različitog koncepta i dizajna. Ambijenti su prelepi, prepuni detalja i dosta verno prikazuju estetiku stare Grčke i njenog mitosa. Protivnici su mnogobrojni i raznovrsni što doprinosi dinamici i isključuje monotoniju. Tokom avanture, heroj je u obavezi da sakuplja kugle koje dobija kad pobedi dvoglavog belog vuka. Prve dve mu omogućavaju da uveća svoju snagu i veličinu da bi ga treća, nakon efektne cutscene animacije, pretvorila u neku od humanoidnih zveri. Svaka od njih poseduje jedinstvenu moć. Transformacija u zversku formu je neophodna da bi se kompletirao nivo, u protivnom putešestvije može trajati u nedogled. Ukoliko iz prve uspete da pokupite sva tri upgradea uvidećete koliko su nivoi, a samim time i igra kratki. To ne mora da bude loše samo po sebi, ali požalićete što ne provodite više vremena kao superiorna zverka (po stejdževima - vukodlak, zmaj, medved, tigar i vukodlak 2.0). U ljudskoj formi niste ni približno moćni, čak ni kao uber-sivonja. Tu stižemo do krucijalnog problema - odsustva balansa. Responzibilitet kontrola je, tipično za Segu, srednje žalostan. Prilazak neprijateljima nije najsjajniji, vaš lik je kao čovek dosta spor pa će te se, bez obzira što udarate, u drugoj polovini igre namučiti, naprimati jeftinih udaraca i obilno izginuti dok ne morfujete. Pozadina ne prati igrača već ima svoju brzinu kretanja pa morate čekati da bi ste videli šta vas očekuje u nastavku. Zvuk i muzika su tipični za arkadne igre iz druge polovine 80-ih. Generički i repetativni, nešto iznad proseka, ali ništa specijalno.
  Do tad neviđeni transformišući protagonista je bio glavni magnet za igrače pa je, bez obzira na disbalans, ovo ostvarenje postalo jedno od najvoljenijih. Zahvaljujući originalnosti i sjajnom fazonu Altered Beast spada u onu grupu igara koju ne možete prestati igrati iako ste svesni svih njenih manjkavosti.

Pra-pra-pradeda Džodža Majkla

Balans:

Ukupna ocena: 6.5