понедељак, 31. јануар 2011.

Guilty Gear X2 # Reload

Godina: 2004
Izdavač: ZOO Digital Publishing
Žanr: Borilačka

Ovaj udarac se zove "Kišobran stare bakice"

U poslednje dve decenije borilačke igre počivaju na nasleđu dva bastiona žanra - Street Fighter i Mortal Kombat serijalima. Malo toga je unapređeno u odnosu na standarde koje su oni postavili. Uglavnom se sve svodi na rabljenje stare, proverene formule bez trunke imaginacije. Retki su naslovi koji ne predstavljaju još jedan direktan rip-off gore pomenutih (na pamet pada Aggressors Of Dark Kombat iz 1994.), ali, na žalost, po pravilu bivaju utopljeni u gomili mediokritetnih izdanja. Imajući u vidu ove okolnosti i generalnu prezasićenost tržišta ne čudi da ispod radara promaknu takvi biseri kao što je Guilty Gear. GUILTY GEAR X2 # Reload na najbolji mogući način predstavlja franšizu koja je uz osvežavajući, novi pristup i dovoljno originalnih ideja spojila najbolje iz svetova SF i MK, postavivši pritom izuzetno visoke kriterijume za one koje dolaze.
  Prvo što pada u oči je, bez konkurencije, najlepša grafika u bogatom istorijatu 2d igara. Dizajn je maštovit, raznovrstan i bolesno detaljan. Borci su izvrsno nacrtani i animirani pa se pri površnom gledanju stiče utisak da se pre radi o vrhunskom crtaću nego o igri. Sama ova činjenica daje vanvremenski kvalitet jer GGX2#R izgleda danas podjednako sveže kao i pre 7 godina.
  Muzički aspekt je jedinstven i predstavlja neraskidiv deo identiteta celog serijala. GG je poznat po mnogobrojnim referencama na rok i metal. Dobar deo boraca je kreiran tako da likom podsećaju na nekog od poznatih muzičara (Axl Rose, Freddy Mercury), a gotovo svi nose ili imena legendarnih bendova ili njihovih članova. (Slayer, Venom, Testament, Ky Kiske, Zappa, Millia Rage, Axl Low...). Soundtrack obuhvata širok dijapazon  stilova i podžanrova tako da će svaki metalhead naći nešto za sebe. Voiceacting i propratni zvukovi su, poput ostalih komponenti, state of art. Za nas koji ne razumemo japanski postoje subtitlovi na engleskom kako bi smo ispratili šta to junaci, dođavola, trabunjaju.
  Priča koja prati igru poseduje iznenađujuću širinu nekarakterističnu za žanr. Kvalitetan scenario obrađuje poprilično kontroverzne teme koje po sadržaju variraju od političkih, socijalnih, preko kulturoloških i mitoloških do čak izrazito seksualnih. Kreiran je univerzum gde ni jedna akcija nije bez smisla i posledica, a crno-bela podela ne važi.
  Svaki od 23 raspoloživa lika je unikatan i jasno definisan. Međusobno se potpuno razlikuju po stilu borbe i karakteristikama kao što su brzina, snaga i domet udarca, a svakog odlikuje pregršt atraktivnih, ubitačnih poteza. Na igraču je da oceni koji fajter mu najviše leži i treba imati na umu da, za razliku od 99% japanskih Vs igara, buttonmashing ovde ne prolazi. Dinamični, visoko adrenalinski gameplay podjednako zahteva i reflekse i inteligenciju. Balans je besprekoran i uz iste takve kontrole predstavlja ostvarenje sna svakog gejmera. Zahvaljujući impresivnom, prilagodljivom AI-u protivnici su mahom nepredvidivi. Svest o njihovim prednostima i manama je apsolutni imperativ, a fleksibilnost u taktici je ključ uspeha. Naravno, prava draž leži u igranju protiv drugog igrača, pa kom obojci Tom i Džeri. Lično, takvu satisfakciju i atmosferu nisam osetio još od vremena MK2.
  Šteta što nešto ovako kvalitetno nije poznato široj igračkoj publici dok u Japanu uživa status ekvivalentan Street Fighter-ovom. Daisuke Ishiwatari, mastermind i glavni čovek GG, podario nam je remek-delo u kojem je objedinio svoju strast prema crtaćima, igrama i rok-metal muzici.
   Savršenstvo možda ne postoji, ali ova igra tom idealu opasno diše za vrat.

Posle pet kila čilija...