уторак, 15. фебруар 2011.

Bubba 'n' Stix

Godina: 1993
Izdavač: Core Design
Žanr: Platformska, logička

Dakle, hodajući žbunu, da te upoznam sa mojim štapom...

Platformske igre za Amigu su oduvek imale dovoljno svojih kvaliteta koje su odvraćale okorele Amigiste od kupovine konzola 16-obitne provinijencije. Firme poput Core Designa ili Team 17 umele su da izvuku ono najbolje iz ovog kompjutera i donesu nam puno zabave ali i duhovitosti. Čak i kada se programeri nisu maksimalno potrudili, niti raspolagali sa nekim ozbiljnijim sredstvima.
  Bubba 'n' Stix je igra koja na prvi pogled deluje kao "drugoligaš" u svetu platformi, poput recimo Arabian Nights ili James Pond-a. Opuštena muzika, pojednostavljena stripovska grafika i protagonista koji nit je "cool" kao Sonic niti ikoničan kao Mario. U ulozi ste američkog ljaksea odevenog u džins i naoružanog štapom zgodnog naziva Stix, sa kojim treba da se probijete kroz standardnih pet nivoa (jako mi nedostaju danas video igre koje imaju pet nivoa, a vama?) i da oslobodite planetu od zlih vanzemaljaca. Ambijenti nivoa su standardno urađeni, tako da su tu redom Šuma, Skladište, Lava, Vodeni Nivo i na kraju Svemirski Brod. Na putu vam se isprečavaju razni neprijatelji, veoma duhovito urađeni, tako da će vas na početku pratiti drvo koje hoda, razne psihodelične loptice ili mali vanzemaljci gladnog stomaka, kao i žive kapljice vode. Sve probleme u igri rešavate vašim vernim štapom. U igri se nalazi dosta logičkih problema i lako će vas se desiti da se negde zaglavite. Ponekad u ovoj igri treba zaista dobro mućnuti glavom da bi se rešio problem, i ovaj momenat ovu igru izdvaja od ostalih klasičnih platforma (tu je recimo bliži Lost Vikingsima). Tako ćete sa vašim štapom da popunjavate razne otvore(...), mešate gulaš za gladnog vanzemaljca kako bi mu se stomak dovoljno nagojio da bi mogli da skačete po njemu, pokrećete poluge ili da jednostavno mlatite čudne i otkačene antagoniste ove igre. Celu igru krasi stripovska atmosfera, i likovi u igri su dobro i duhovito animirani. Sama završna sekvenca je interesantna i neočekivana, te dodaje igri neki sopstveni sjaj. Grafika u igri je jednostavna, ali efektna i prijatna za oko, što je najvažnije. Animacija u igri  je solidna, mada smo na ovom kompjuteru viđali i glađe stvari. Zvuk je dosta dobar, sa hladnom "klupskom" muzikom i pristojnim zvučnim efektima koji kao da su izašli iz nekog crtanog filma. Kontrole u igri su solidne, mada igra nije laka i pored gorespomenutih logičkih problema, ni aktivnost neprijatelja nije na niskom nivou te ćete isprva doista lako gubiti živote. Tu i tamo nailazićete na dodatke u vidu malih vanzemaljaca opremljenih paketićima prve pomoći, što vam obnavlja energiju. Po završetku svakog nivoa, dobijate i šifru za sledeći nivo, te odatle možete nastaviti sledeći put.
  Bubba `n` Stix nije igra koju će vam neki okoreli gejmer sa prve polovine devedesetih na prvu loptu spomenuti ako ga upitate koja je to najbolja igra iz tog perioda, ali nudi jako zanimljivu i specifičnu kombinaciju otkačene animacije i blago psihodeličnog šmeka, što pruža mogućnost da vas zalepi za ekran. Takođe, i sipmatičan protagonista doprinosi kvalitetu ove igre, imam neki osećaj da kojim slučajem kontrolišete hipika iz San Franciska da igra ne bi bila ovoliko zabavna. Ovakvih igara više nema danas u mainstreamu, i samim tim vredi je oprobati barem za kratko vreme, dok ne izađe novi GTA ili tako nešto...

Kad si bosonog, možeš i na kamenu da stoijš

Ukupna ocena: 8.5