четвртак, 30. децембар 2010.

Demon`s Kiss

Godina: 1989
Izdavač: MC Lothlorien
Žanr: Platformska avantura

Pacovčiću, šareniću, dođi meni amo...

Da li ste nekada, kopajući po netu ili dobivši od prijatelja, čuli neki potpuno nepoznat album nekog opskurnog benda, na koji ste se kasnije navukli i koji vam je bio bolji od recimo Ten-a ili Nevermind-a? U svetu video-igara, takve stvari se nešto ređe dešavaju, i zato za mene novootkriveni Demons Kiss za Komodor sija kao dijamant u rudniku uglja. Potpuno slučajno sam nabasao na ovu igru. I to igru za pamćenje.
  U pitanju je avantura sa platformskim izvođenjem po sobama. Neko zlo čudovište odvelo je vašu dragu u svoj zamak i na vama je da nevaljalca naučite pameti. Da to sve nije tako lako, pobrinuli su se brojne njegove sluge, razna stvorenja koja gmižu zamkom, kao i zamke i prepreke koje su svuda postavljene. Ko god da je ovom nestašku (kasnije se ispostavlja da je u pitanju zli čarobnjak koji se pretvara u harpiju) zidao zamak, vala se dobrano potrudio da mu napravi mesta i prostorija (Ghormenghast mi prvi pada na pamet). Naš protagonist koga kontrolišemo, naoružan je posebnom kuglom sa spikeovima, koja mu se odvaja od ruke i koju možete da kontrolišete džojstikom ili tastaturom kad se odlepi. Redak momenat i u današnjim igrama. Takođe, dobar deo igre ćete se oslanjati i na vaše impozantne Barbarianoidne mišice, i tako ćete uterivati strah a i meso u kosti vašim neprijateljima. U igri postoji više mini-bossova, tzv. gatekeepersa, koji su gradualno sve teži i pokretljiviji, a posle premlaćivanja svakog, otvara se prolaz za sledeću sobu. Takođe, po raznim sobama morate skupljati i ključeve kako bi ste nastaviti dalje. U jednom trenutku naći čete se u lavirintu iz kog možete da izađete samo tako što ste ranije pokupili specijalnu napravicu koja vam pokazuje put. I ovde dolazi do još jednog originalnog momenta u igri. Strelice koje se sve vreme okreću na interfejsu, počeće drugačije da trepere, i pokazivaće vam smer u kome se treba kretati. Sam zamak je predivno urađen, svi pravi krv-slash-gore elementi su tu (šiljci, oklopi, lobanje nabijene na kolac, slepi miševi, memla i mahovina). Ovu igru krasi izuzetan balans između arkadnih borbi, logičkih avanturističkih elemenata, i snalaženja u prostoru jer je zamak ogroman i broj soba je veliki. Međutim na interfejsu postoji mali "savetnik" koji vam konstantno ispisuje gde ste, i šta treba raditi. Sve je kristalno jasno u igri i sav progres zavisiće isključivo od vašeg truda i veštine. Kada stignete do samog vrha zamka, obračunavate se sa finalnim bossom i ....tu nije kraj igri, ima jedno malo iznenadjence! Ovakav trud i raskoš izazova izaziva svako poštovanje za momke iz MC Lothlorien, male sofverske kuće kojoj je ovo verovatno najbolje izdanje. Estetika u igri je fenomenalna, upotreba različitih paleta boja na različitim lokacijama daje igri poseban šmek. Kontrola lika je odlična, i nas baja se kreće otprilike poput Barbariana, sa malim šmekom protagoniste iz Gods-a. Jedina ozbiljnija zamerka je nedostatak zvučnih efekata, i prava je šteta što nisu i njih ubacili, jer je muzička podloga fenomenalna i odgovara drevnom ambijentu.
  Demons Kiss je jedna neverovatno celovita igra, iz koje nijedan element ne štrči i ne deluje suvišno. Dodatni element koji ovome doprinosi je to da cela igra zapravo ima samo jedan jedini veliki nivo. I ovo je sigurno sa namerom urađeno. U mojim klinačkim "komodorovskim" danima, niko živ nije nikada spomenuo niti imao ovu igru, a nijedan časopis nikada nije pisao o njoj. Nepravde ovog tipa moraju se "peglati". Svako, ali aman baš SVAKO, mora da oseti čari ove igre!

Studio za pirsing 3. veka

Grafika : 9
Zvuk : 8