субота, 18. децембар 2010.

Solomon`s Key

Godina izlaska: 1987
Izdavač: Tecmo/U.S. Gold
Žanr: Logička platforma

Nastavak filma "Četiri Sobe", pod nazivom "Pet Soba"

Biti afektivan, pristrasan i opredeljen svojstvo je svakog mislećeg stvora. Zbog tog svojstva neke produkte kulture ili industrije više volimo od drugih. Razlog ovako tendencioznog uvoda je igra koju danas opisujem. Solomons Key je prva video igra koju sam igrao u životu, te davne "zatišje pred buru" 1989. godine.
  Solomons Key je igra u kojoj morate preći niz soba na taj način tako što će naš protagonist koga upravljamo, čarobnjak Dana, uzeti ključ s jednog kraja sobe i stići posle do vrata koja se nalaze uglavnom na drugom kraju sobe.  Naravno, da ne bi sve bilo tako lako, pobrinuo se vrlo šarenolik set raznih neprijatelja (pauci, zmajevi, vile, orkovi, jednorozi, nekakvi veliki pingvini, valjda pčelogušteri...ah ti pikseli) i prepreka koje savladavate tako što gradite i uništavate velike crvene kocke uz pomoć vašeg čarobnog štapića, na koje posle naskačete. Sve vreme morate da pazite na vreme koje neumitno ističe, kao i na određene paterne u kojima neprijatelji naviru. Tu i tamo nailazićete na razne dodatke, od kojih su najkorisnije magične rakete kojima direktno ubijate neprijatelje, i to je zapravo jedini nasilni momenat našeg Dane. Većina stvorenja zaobilazi se nadmudrivanjem. Na magične rakete nailazi se ređe nego na stabla pomorandži u Srbiji, tako da štedljivo sa njima. Nivoi nisu linearni, tako da ćete ponekad nailaziti na potpuno drugo sobu u zavisnosti na koji način ste prešli prethodni nivo. Nivoi-sobe su takođe simbolički podeljeni u dvanaest znakova Zodijaka, što ovoj igri daje specifičnu atmosferu i gotovo okultni karakter. Raspored prepreka i neprijatelja na svakom nivou je remek-delo samo po sebi. Skoro nigde nisam video ovako dobro izbalansiran set elemenata igre, koji uslovljava postepeno otežavanje igre, ali ga na kraju ne obesmišljava. U prevodu, igra se u celosti da preći, ali od neke 20. sobe očekujte pravi logički pakao. Takođe, morate se dobro osloniti na vaše reflekse, jer su neprijatelji uglavnom poprilično brzi, tako da ćete neka naskakivanja morati dobrano navežbati. Kontrola lika je izvrsna, na svaki pokret kontrolorom, naš mali čarobnjak precizno reaguje. Skokovi i manipulacija magičnim kockama su takođe čar sama za sebe, i upravo je ovde Komodorova verzija nadjačala tehnički jaču ali balansom nazadniju arkadnu verziju. Uočen je poseban trud u brušenju zvučnih efekata, nijednom momenta vam neće zasmetati, a i glavna melodija u igri je simpatična. Grafika je pomalo zrnasta, ali su svi sprajtovi i pozadinski elementi adekvatno predstavljeni.
  Jednostavno, Solomons Key je retko izbrušen i spakovan proizvod, koji prosto ne ume da dosadi čak ni posle 21. godinu. Ja sam zahvalan sudbini što mi je ovo bilo prvo gejmersko iskustvo, jer da sam kojim slučajem prvo video neke od "čuvenih" Komodorovih igara poput Impossible Missiona ili fakin Jet Set Willy-ja, verujem da bi pobegao glavom bez obzira od video igara. Ovaj prikaz je moj mali znak zahvalnosti momcima (sada verovatno čičama) iz Tecma, koji su objektivno gledano, napravili užasno privlačnu i izazovnu igru. Tako da ako volite klasiku i odličan gemišt akcije i mozga, Solomons Key je prava stvar za vas....ma za sve nas!

Dana je uočljiv na ekranu skoro ko Lara Kroft

Grafika : 8
Zvuk : 9