Steer Madness

Godina izlaska : 2004
Izdavač : Veggie Games Inc.
Žanr : Avantura
Platforma : PC

Krava na biciklu...vrlo strejt...

Često se video igre koriste kao medijum prilikom iskazivanja određenog stava nekog programera. Međutim, retko kad je cela video igra jedan ideološki manifest. Još je ređe u pitanju veganizam. Zato Steer Madness predstavlja zanimljiv endemit dostojan obrade.
  Steer Madness je video igra kanadske firme Veggie Games Inc. Priča se vrti oko antropomorfne krave zgodnog ne-kravljeg imena Bryce, koja se iskobeljava iz mesarskog kamiona i kreće u vegansku avanturu gradom zajedno sa Jacklynn, svojom prijateljicom-aktivistkinjom. Cilj družine je lak i jednostavan: ceo grad ubediti da pređe na veganstvo i odbaci krzno do kraja života. Tako da naš protagonista mora da jurca po gradu i deli flajere, spašava životinjice terorističkim upadom u fabriku kozmetike, krišom menja pljeskavice u mesari za pljeskavice od soje i sl. Sve u svemu stvari koje nikada do sada verovatno niste radili u nekoj igri. Bryce, kao što doliči, ne poseže za vatrenim oružjem i ne vozi kola gradom, već ima svoj bicikl, kojim šparta gradom i obavlja zadatke. Zadaci vremenom postaju gradualno sve teži i sve manje naivni, tako da postoji fin balans u postepenom otežavanju igre. Igra postaje neočekivan izazov negde od šeste misije i to je za pohvalu, jer vremenom uviđate da igra nije samo ideološki pamflet koji će vas ubediti da nikad više ne kupite pljeskavicu. Kretanje i kontrola lika su pristojno odrađeni, grafika je poprilično jednostavna i amaterska, ali su likovi dopadljivi uz ispravno korišćenje paleta boja. Zvuk je svetlija tačka od grafike. Živa muzika (pret. veganski nastrojenih) bendova je sveprisutna i osvežavajuća, zvučni efekti su dobri a voiceacting iznenađujuće neiritantan za ovako low-budget igru. Očigledan uzor za dizajn igre bila je vozačka ludorija Midtown Madness, po kojoj ova igra delimično i nosi ime, iako defnitivno nije reč o nekakvoj kopiji, nego o ozbiljnoj igri sa studioznim pristupom. Stiče se utisak da je ova igra svet za sebe koji ima svoj šarm, kao i da su programeri uspeli da se izdignu iznad pojednostavljenih obrazaca sopstvene propagande i pruže nam dobru zabavu.
  Teško je igrati ovakvu igru a ostati ravnodušan na količinu ideologije koja se nalazi u njoj. S obzirom na relativno jednostavno izvođenje i grafiku, čini se da je igra namenjena mlađim naraštajima, ali neki od dijaloga su poprilično ozbiljni i zahtevaju gotovo filozofsku analizu. Kao neko ko od video igara pored dobre zabave traži i trunku novonaučenog, mogu reći da sam lako ušao u mozak prosečnog veganskog aktiviste igrajući ovu igru. Naravno da ima stvari sa kojima se poprilično ne slažem (teroristički napadi, blokiranje puteva kranom i sl.), ali sa druge strane nemam moralno pravo da zameram ovim ljudima na svom trudu jer sam i sam vrlo nekorektan (bilo bi mi zabavnije da je naša krava Bryce naodenula minigun uz sebe i krenula u krvav pohod na mesare-zombije sa noževima u zubima, eto ideje za nastavak!). Nisam siguran da će ova igra naterati nekoga da prestane da jede meso, jer ne verujem da video igre imaju tu moć, baš kao što ne verujem da ćete od igranja Postal-a da krenete da ubijate svakoga na ulici. Ali kao igračko iskustvo ovaj "GTA za liberalne" može da vam proširi vidike i makar na kratko pruži uvid u to kakva je Homo Sapiens životinjska vrsta...

Prva reklama za tofu u istoriji video igara

Grafika : 6
Zvuk : 8