среда, 15. децембар 2010.

Barbarian

Godina izlaska: 1987
Izdavač: Palace Software
Žanr: Borilačka

Nekad se do pizze dolazilo mačem a ne kolima...

Postizanjem velikog komercijalnog uspeha igrama Cauldron i Cauldron II: The Pumpkin Strikes Back programer Steve Brown je dobio  odrešene ruke od Palace Softwera za svoj naredni projekat. Inspirisan radovima Franka Frazette, pogotovo serijom slika Konana Simerijanca, odlučio je da kreira ultimativnu sword fighting krljačinu - brutalnu i realističnu koliko god je to moguće. Ukratko, to je priča koja se krije iza nastanka jedne od najvoljenijih i najuticajnijih video igara ikad.
  Što se same radnje tiče ne postoji nikakva filozofija. Nalazite se u ulozi bezimenog varvarina čiji je zadatak da proseče sebi put kroz osam ratnika i porazi zlog čarobnjaka kako bi uživao u čarima zahvalne princeze. Grafika i zvuk spadaju u sam vrh pozamašnog C64 kataloga, a fenomenalna muzička tema dodatno loži igrača podižući i onako testosteronom napucanu atmosferu mača i magije. Animacija je glatka i pokreti deluju izuzetno prirodno što je prilično impresivno ako se ima u vidu kada i za koju platformu je igra rađena. Treba zahvaliti Brownu i njegovoj fanatičnoj posvećenosti. Snimio je sebe kako izvodi 16 raznovrsnih poteza da bi zatim animatori svaki od njih, frejm po frejm, preneli u digitalnu formu. Barbarian je prva igra koja je koristila ovaj postupak. Responsibilitet kontrola je odličan i uz isti takav balans predstavlja dobitnu kombinaciju. AI protivnika gradivno napreduje tako da se treba uzdati više u mozak nego u reflekse kako igra progresira. Izazov je fer pa pobeda ili poraz zavise isključivo od veštine onoga ko igra. Borba se može okončati na dva načina - seckanjem protivnika natenane tj. redukovanjem health pointsa na nulu (oba borca imaju po 12) ili pravovramenim plasiranjem udarca u vrat koji obezglavljuje protivnika i donosi instant pobedu. Dekapitacija je prikazana krajnje uverljivo, glava leti sa ramena, a telo se stropoštava i iz njega šiklja krv. Ovaj izvorni fatality postaće zaštitni znak Barbariana. Koncept brutalnog realizma je maksimalno ispoštovan. Zaista se stiče utisak pravog, sirovog swordfighta.  Tenzija je konstantna i koncentracija mora biti maksimalna. Svakog momenta jedan jedini potez može rešiti pitanje pobednika, a ukoliko budete ubijeni druge šanse nema. Kao i u stvarnom životu. Nakon 23 godine  Barbarian jednako pleni svojim jedinstvenim gameplay-em i inovativnošću.
  Da li se još nekome čini da je u naslovu moralo stajati "Conan the..." ? Ah ta autorska prava....

Drevni lek za glavobolju...