Godina izlaska : 1984
Izdavač : Alligata Software
Žanr : Sidescroll pucačina
Platforma : C-64
Platforma : C-64
Neki od grafita su potpuno besmisleni |
Nekada davno, recimo 1984. godine (to je ona godina kada smo svi potpali pod vlast Velikog Brata i jeli pomije sa kockicama veštačkog mesa u fabrikama političkih laži, što zvuči skoro kao 2010.) postojali su programeri entuzijaste koji su pravili igre za tada najnoviji Commodore 64, i uzimali nikakve pare za to. Usled ovog manjka velike love u igri, te programerske tvorevine imale su poseban neoprljen sjaj. Killerwatt Alligata Software-a je par ekselans primer takvih igara.
Zatičete sebe u ulozi male letelice (ili je to podmornica?, u to vreme mogli ste sebi prepustiti mašti na volju) kojoj je zadatak da se probije kroz sistem pećina u kojoj mrdaju razne neprijateljski nastrojene živuljke. Da bi se to izvelo, neophodno je uništiti sve "zelene lampione" koji vise o tavanicama pećine, dovući se neogreban do cilja, i ispaliti pravi metak na označeno mesto. U pećini vas uznemiravaju razna čudovišta, pre svega crne ajkule koje se praćakaju u vodi, nekakve bele foke, lude patke koje trče po zemlji , krupni tip koji samo stoji i sl. Igra od samog početka vam stavlja do znanja da je onako "komodorovski" teška i dobro ćete se preznojiti već na prvom nivou. Najčudniji momenat u ovoj igri su grafiti, koji se nalaze rasuti svugde po pećini. Neki od njih su saveti-sugestije, neki su crnohumorni (imali su oni taj Southparkovski feeling i tada) a neki su potpuno besmisleni. U svakom slučaju, dobro obratite pažnju na njih, često ispadaju korisni. Kontrole su zanimljive, cimanjem ulevo i udesno se povećava brzina letelice (ipak sam odlučio da je letelica u pitanju), a vraćanjem brzine unazad zaustavljate se u potpunosti što omogućava vršljanje po pećini. Zvučna podloga je zapravo obrada Fuge i Tokate J.S. Baha i taj SID baš uporno vrti tu temu tokom cele igre...neprestano...Naša letelica je veoma krhka i najmanji kontakt sa njom biva fatalan, tako da ćete u ovoj igri dobrano izvežbati vaše reflekse, što će vam kasnije biti od velike koristi u realnom životu kad budete morali da "hendlujete" delikatne predmete (ne, nije to što mislite!). Sa tehničke strane, pored jednostavne grafike bez previše mešanja boja tipične za to doba C-64, treba istaći superglatki skrol u piksel, kao i dobru animaciju sprajtova, što je za svaku pohvalu.
Killerewatt je danas potpuni opskuritet vredan pažnje svakog koga interesuje kako su kućne igre izgledale pre 25 i više godina. Temeljitost je očigledno bila glavna vodilja kreatora ove igre, a čini se da je programer upravo tako nešto zahtevao i od igrača. Prelazak nivoa ove igre predstavljao je pravu pravcatu satisfakciju i lako ste sticali osećaj da cenite svaki napredak. Dinamika ove igre je verovatno bolja od 70% današnjih igara jer predstavlja izazov ne zbog težine kontrola, već zbog dobrog seta ambijenta i neprijatelja, koji zahteva angažman i refleksa i mozga u pravoj meri. Ako niste gadljivi na lako uočljive piksele, samo napred sa ovim!
Nadrogirane patke na dnu mora... |
Grafika : 7
Zvuk : 7
Atmosfera : 9
Balans : 9
Ukupna ocena : 8.5
Clyde
Ave Barbarian! I Schneider komp takodje:D
ОдговориИзбришиMislim da ce Barbariana Betmen da radi...
ОдговориИзбриши