понедељак, 24. јануар 2011.

Evil Dead : Regeneration

Godina: 2005
Izdavač: THQ
Žanr: Akcija

A nekada sam samo životinje ubijao...

Svako ko je upoznat sa Evil Dead serijalom zna da ova trilogija ima sve elemente za postavku idealne video-igre. Ashley J. Williams predstavlja prototip ne baš bistrog, ali vickastog anti-heroja četvrtaste vilice koji ispaljuje one-linere istom brzinom kojom tamani izrode iz pakla. Na njegovom liku i delu je nastala gomila karaktera od kojih su neki direktan plagijat poput Duka Nukema koji je prisvojio gotovo sve Ashove karakteristike i legendarne doskočice.  Činjenica da su do ovog naslova pod ED firmom pravljena samo sranja deluje neverovatno. Bio je red da neko zasuče rukave i ispravi nepravdu. Ash is back in business!
  Za one koji nikada nisu gledali Evil Dead(sram ih bilo) postoji prolog koji rekapitulira događaje iz prva dva filma na koje se radnja igre nadovezuje. Ash nije završio u prošlosti već je smešten u ludnicu zbog ubistva prijatelja. Niko osim seksi advokatice ne veruje u njegovu verziju događaja sve dok načelnik sanatorijuma Dr. Reinhard(ko bi drugi bio zli naučnik do izopačeni Švabo) slučajno ne oslobodi zlo iz Nekronomikona. Ceo svet odlazi u majčinu i na Ashu je da još jednom spase čovečanstvo. Međutim, ovaj put nije usamljen u svom pohodu. Društvo će mu praviti polu-deadite kepec iz bruklina Sam, gospodar vaskrsenja i dugačkog jezika.
  Gameplay je mešavina shoot 'em up i hack 'n' slash izvođenja u trećem licu. Kontrole su standardne, dobrog responsibiliteta sa opcijom combo hits-a. Pomoćnik nadprosečnog AI-a predstavlja značajno pojačanje u čupavim situacijama kao i Rage mod koji duplira damage. Jedini problem predstavlja target system koji je morao biti bolje urađen, naročito ako se uzme u obzir da je precizno nišanjenje u pojedinim delovima od vitalne važnosti. Pošto ima tendenciju nasumičnosti može predstavljati problem manje iskusnim igračima. Za razliku od predhodnih ED naslova koji su efektno ubili dinamiku(i zabavu generalno) primoravši Asha da sakuplja municiju i benzin za motorku, u Regenerationu je tradicija iz filmova ispoštovana dajući mu u startu unlimited ammo. Neopterećeni štednjom ludo će te se zabavljati  kreiranjem maštovitih kombinacija za masakriranje nemrtvih kroz 10 zaista lepo dizajniranih lokaliteta.
  Grafička rešenja na pravi način oslikavaju specifičnu estetiku Evil Dead serijala koja je na pola puta između Cormanovih horor filmova i američkog superherojskog stripa. Dominacija osnovnih boja(prava retkost u novom milenijumu) u kombinaciji sa ridikuloznom količinom krvi i nasilja samo doprinosi opštem cartoonish karakteru ovog naslova. Animacija je iznenađujuće dobra, naročito u cutscenesima gde su facijalne ekspresije likova dovedene do savršenstva.
  Uz izuzetak Ashove motorne testere i vernog Boomsticka, na većini zvukova je trebalo još poraditi jer ne odmiču dalje od proseka. Vrlo dobra muzička podloga uspešno gradi atmosferu, ali u drugom delu igre gotovo da nestaje. Sva sreća pa su rupe pokrpljene fantastičnim voice actingom. Element buddy-buddy komedije ovde sjajno funkcioniše zahvaljujući vrcavim dijalozima i nadahnutim performansom Bruce Campbella i Ted Raimia. Dinamika između Asha i Sama je izuzetna. Od momenta kad se sretnu pa do kraja igre naša dva junaka se konstantno prepiru i imaju mišljenje apsolutno o svemu što im se dešava tokom avanture. Šale i komentari su uvek smešni i gotovo da se ne ponavljaju tako da je uživanje u iščašenom crnom humoru i ashizmima zagarantovano.
  Igra je kratka, laka, sa sjajnim smislom za humor i generalno visokim fun faktorom, ali je, nažalost, obogaljena preteranom repeticijom u trećoj četvrtini. Segmenti u kojima kontrolišete pomoćnika obično služe za razbijanje monotonije, ali je taj koncept ovde dobrano podbacio. Nije problem u tome što je, ispostaviće se, Sam poprilično moćan lik koji lako neutrališe protivnike već repeticija zadataka koje izvršava. Čim postanete svesni paterna trudićete se da što pre obavite zacrtano samo da bi videli kojom groznom i nasilnom smrću će njegov trud biti nagrađen.
  Evil Dead : Regeneration je dobra igra čiji je najveći kvalitet fantastično prenešena atmosfera filmova na kojima je bazirana, ali ostaje žal zbog očigledno neiskorišćenog potencijala. Dobijen je produkt u kome će gotovo ekskluzivno uživati fanovi izvornog materijala dok će ga ostatak igračke populacije vrlo brzo zaboraviti. Bez obzira na propuste i mane, dajte šansu ovoj igri. Garantovano se nećete pokajati.
 Hail to the REAL King, baby!

Samo kratko i lepo...

Ukupna ocena: 7