четвртак, 20. јануар 2011.

Chuck Rock II: Son Of Chuck

Godina: 1993
Izdavač: Core Design

Praistorijsko sečenje noktiju velikim pticama

Pećinsko doba predstavlja idealan peroid koji se može eksploatisati za pravljenje video-igara, a platformsko izvođenje kao da je dušu dalo za to. Ta posebna estetika u kojoj je sve od kamena, i primtivni a zabavni vidovi komunikacije su uvek bile dobar teren za proveravanje duhovitosti i veštine programera. Nekako je sa uvođenjem u 3D eru (oslanjam se na prethodni blog), interesovanje programera za ovaj period nestalo. Tako da nema više tako šarmantnih igara kao što su Cavemania, Prehistorik, Chuck Rock, ili igra o kojoj danas pišem, Chuck Rock II : Son Of Chuck. Core Design je u doba Amige važio sa firmu koja je igrama pristupala sa nekim posebnim šmekom, i njihov rukopis se lako prepoznavao, ma koliko se njihove igre po žanru i fazonu razlikovale.
  Priča igre se naslanja na prvi deo. Po spašavanju svoje drage, Chuck dobija sa njom sina, malog pećinka vrlo veštog sa toljagom. Međutim, Chucka kidnapuje njegov ludi poslodavac u automobilskoj (sic!) industriji, i na malom Chucku je da spase svog ćalca. A taj put je dug nekih dvadesetak nivoa kroz najrazličitije pejzaže. Počinjete u "pećinskom predgrađu", otiskujete se put mora, pa i u samu paklenu unutrašnjost zemlje, pa u unutrašnjost velikog drveta, a sve do "moderne" fabrike automobila. Primetićete, prilično različiti pejzaži za ovo doba. Ovo je najveća snaga igre. Svakom ambijentu je prilaženo sa velikom pažnjom, gomila slatkih detalja izlazi na površinu. Npr. napašće vas iz kante, pećinski čovek odeven u kostim dinosaurusa, čiji identitet razotkrivate zveknuvši ga jako toljagom po glavi. Veliki brontosaurus zapravo ne zna da pliva i nosi veliku gumu oko stomaka da ne bi potonuo, a tu su i "Flinstonesoidni" momenti u vidu "automobila" na trčanje i kamenih kuća sa sve satelitskom antenom. Naš mali protagonista naoružan je toljagom većom od njega, i ona mu pomaže da se razračuna sa najrazličitijim neprijatenjima, ali i za penjanje na nju, čime izbegava ogromno kotrljajuće kamenje koje se survava na njega. Igra je sa tehničke strane, popriličan napredak u odnosu, na ipak samo solidan, prvi deo. Kontrole su u piksel precizne, nema zle inercije, višeravanski skrol je supergladak, a dizajn likova je eye-candy sam po sebi. Neke od njih, po stilu, kao da je radio Benito Jacovitti, autor čuvenog stripa Coco Bill. Treba istaći da su neki od protivnika i bossova u igri (praistorijske ptičurine i dinosaurusi), toliko veliki da ne staju ni na ceo ekran! Zvučna podloga je opasna kombinacija acidnih tema tako tipičnih za Coreove igre, i blage pećinske glazure tek toliko da se istakne ambijent. Zvučni efekti su neverovatno umesni, i predstavljaju gotovo školski primer za onu filozofsku "manje je više". Celu igru krasi i odličan balans, te će vaš napredak zavisiti isključivo od vaše veštine skakutanja, udaranja i zalaganja. Nivoi su postepeno sve teži, ali uz malo truda, može se doći do samog kraja. Iako je igra očekivano u potpunosti linearna, zbog svoje atmosfere i ljupkosti koja ne prelazi u infatilnost, ona posedoje visok replayability i dešavaće vam se da igru igrate iznova "iz nevezanog".
  Chuck Rock II je igra koja predstavlja pravi primer kako treba "stojati na ramenima džinova", tj. oslanjati se na uspešne parametre koje su postavile ranije igre tog fazona i žanra, a opet biti za glavu viši i uneti nove elemente koji oplemenjuju karakter igre. Toplo je preporučujem svakom ko se uželeo pravih "normalnih" video-igara. Ovo je pravi pravcati digitalni sedativ!

Jedan zub - Jedna toljaga

Ukupna ocena: 9.5