Укупно приказа странице

уторак, 4. јануар 2011.

First Samurai

Godina: 1992
Izdavač:
Image Works
Žanr: Platformska
Platforma: C-64


Slepi miševi su neizbežni u 90% starih igara

   First Samurai je igra koju je iznedrio Image Works, jedan od manjih ali kvalitetnijih proizvođača softvera svog vremena (Bloodwych i Fox Strikes Back se izdvajaju kao naslovi). U ovoj igri modernog dizajna, pružena nam je njihova vizija kako treba da izgleda igra sa usamljenim ratnikom sa dalekog Istoka u glavnoj ulozi.
  Poput stereotipa iz borilačkih filmova osamdesetih, hronološki tok ove igre počinje sa japanskim pejzažima, preko prevoznih sredstava (u ovom slučaju vozovi), a završava se sa urbanom sredinom i futurističkim ambijentima. Nivoi su rađeni kao ogromne nelinearne skrolujuće površine, koje često imaju interaktivnu pozadinu. Naš samuraj po sticanju određenog nivoa energije (koja se puni što dodacima, što tabanjem protivnika), dobija svoju katanu i kreće da secka raznovrsne neprijatelje po nivou. Česće su to "tipična" mala stvorenja u igrama :slepi miševi, pauci, crvići, gušteri...ređe su neprijatelji ljudskog i antropomorfnog oblika. Ceo fazon igre je istočnjački i oseća se oslanjanje na ranije uspešne nazive poput Shinobija, Ninja Spirita, pa i Dragonninje. Ali ono što izdvaja ovu igru je ogromnost nivoa. Naš junak skače vrlo visoko i ima sposobnost da se penje po zidovima, što ističe platformski element ove igre. Vrlo lako ćete se izgubiti i ne znati kuda dalje, neki zidovi su "penljivi", neki ne, osećaj dezorijentacije je sveprisutan u igri. Naš lik raspolaže pored mača i setom raznovrsnih udaraca koji su odlično urađeni (u ovom aspektu igra dosta miriše na klasične borilačke igre), a kasnije možete pokupiti i bodeže i sekirice koje bacate na neprijatelje. Neprijatelji se razmnožavaju ludačkom brzinom, i faktor respawnovanja je najblaže rečeno, nepristojan. Na ovim stvarima se moralo više poraditi, jer u ostalim aspektima First Samurai deluje zaista superiorno. Skrol je neverovatno gladak za Komodorove standarde, grafika je odlična i verno prikazuje istočnjački ambijent. Samom dizajniranju nivoa pristupljeno je sa posebnom pažnjom, ali je i tu bilo preigravanja što sam ranije spomenuo. Kontrola lika je odlična, izuzezno glatka, i može se porediti sa Amiginim standardima, što je za svaku pohvalu. Odabir boja je takav da odgovara motivima dalekog Istoka, ali je zanimljivo da se po promeni u urbanu sredinu ne menja, ali i dalje ostavlja veran utisak. Uvodna muzika u igri je ok, zvučni efekti su pristojni, ali malo kaskaju za izuzrtnim standardom grafike koji ova igra pruža.
  Za ovu igru bi se moglo reći da predstavlja još jedan u nizu "near-hit" igara, koje su položile matematiku, ali su pale na muzičkom. Da su nivoi bili samo malo manje glomazni, a protivnici manje dosadni, imali bi smo igru koja bi bi bila jedna od najboljih platformskih igara sa borilačkim elementima u to vreme. Ovako, možete se vratiti ovoj igri samo u želji da osetite taj stari, dobar fazon koji se izgubio samo par godina posle te 1992. kada primat uzimaju najodvratniji uglasti 3d likovi sa pc-a, koji ni do ramena nisu našem malenom pikselastom Samuraju...


Nas dva brata, naučio tata, sa katanom kako se barata...

Grafika : 9
Zvuk : 8
Atmosfera : 9
Balans : 6

Ukupna ocena : 7.5

Clyde

Нема коментара:

Постави коментар