уторак, 11. јануар 2011.

Winter Camp

Godina: 1992
Izdavač: Thalamus
Žanr: Razne discipline

Trebao sam da skrenem levo kod Lajkovca...

Summer Camp beše platformska igra u kojoj ste u ulozi Maximusa, malog miša koji je ispunjavao razne zadatke špartajući po različitim pejzažima. Igra je bila slatka, ali gotovo besmisleno teška i gotovo neigriva. Zato su momci iz Thalamusa "promenili ploču", i dve godine kasnije izdali Winter Camp, igru sa istim protagonistom ali potpuno drugačije koncepcije.
  Maximus je glodar koji neobično podseća na daleko čuvenijeg Jerry-ja, iz poznatih (mislim na nas koji smo imali svest pre 1999. i rušenja Avalskog Tornja) crtanih filmova Tom & Jerry. Ovoga puta on se zapošljava kao spasilac u velikom zimskom odmaralištu Nice 'n' Icy, i vaš je cilj da kroz 8 nivoa uspešno sa njim odradite njegov poslovni put. Da stvar bude gora, pojavljuje se i odvratna ptičurina koja uzrokuje lavine, te će posla biti na pretek. Svaki nivo je potpuno različit, i po izvođenju i po zadacima, (što je kad bolje razmislim, nekako tipično za igre sa Komodora koje se odvijaju u zimskom ambijentu). Počinjete sa učenjem klizanja, koji bi se mogao uporediti sa starim dobrim uništiteljem džojstika Decathlonom. Zatim krećete sa skrolujućim nivoom na klizalištu, gde spašavate sve živo, kupite razne predmete od koristi, i još morate da sprečite lavinu na kraju nivoa. Sledeći nivo je "pucačina iz prvog lica", gde grudvama gađate neštašne medvede. I tako, na različite zimske discipline do samog kraja, gde se obračinavate sa ptičurinom, na jedinom nivou koji izvođenjem podseća na prvi deo igre. Posebno se izdvaja nivo u pećini, gde se pojavljuje Klajd Redklif iz čuvenijeg Creatures serijala, koji vam kao gost zadaje zadatke koji se mogu nazvati "Guitar Herom iz pećine"(a gle čuda, sam nivo je u pećini). Grafika u igri je slatka i pristojno urađena, oseća se taj "cartoonish" vajb, koji uz dobru animaciju likova verno oslikava atmosferu. Muzika u igri je dobra, a sa zvučnim efektima se moglo možda malo više poraditi. Iako je ova igra definitivno raznovrsnija, šira, pa i uzbudljivija od svog letnjeg prethodnika, igra opet pada na ispitu na kome je i prvi deo pao. Igra je opet preteška, često nemate pojma gde ćete i šta ćete da radite. Neke pouke iz prvog dela opet nisu do kraja izučene. Ovde se opet dešava taj tako česti sindrom "ode mast u propast" kada su igre sa Komodora u pitanju. Mnogo se krene, mnogo započne, napravite igru sa osam potpuno različitih nivoa, razbijete se od truda oko grafike i fazona, i onda na kraju zaboravite može li se igra uopšte preći vez cheatova i pruža li neki ugođaj.
  Kada se podvuče crta, Winter Camp predstavlja lep eye-candy, ali bez previše pravog gejmerskog uzbuđenja. Da se više poradilo oko balansa, mogli smo dobiti igru koja se mogla meriti sa najjačim Thalamusovim ostvarenjima. Ovako, uključite cheatove, i odgledajte ovaj mali slatki crtani film na sniženoj rezoluciji.

Ptice ne jedu miševe, ptice ne jedu miševe...

Grafika : 8
Zvuk :7