среда, 2. март 2011.

King`s Bounty : The Legend

Godina: 2008
Izdavač: Atari
Žanr: Strategija/RPG

Ti si kao magija, javiš se pa nestaneš...

Čuveni serijal Heroes Of Might And Magic predstavlja jedan od najboljih primera tih "magijskih strategija", koje igra ceo svet i uživa u njima. Ako se vratimo unazad, primetićemo da igra Kings Bounty iz 1990. predstavlja njenog evolutivnog pretka. I taj isti evolutivni predak, dobio je svoga rimejka, zgodno nazvanog Kings Bounty : The Legend.
  Igra je smeštena u fantazijski svet Endorija, gde stoluje jedan kralj. A kralj kao i svaki kralj, želi samo zlato i moć, te odluči da mu treba jedan junak koji će sa svojom vojskom da ispunjava njegove hirove, pardon da se bori za dobrobit svoga kraljevstva i čovečanstva celoga. A taj junak ste vi. Na početu birate hoćete li biti vojskovođa, paladin ili čarobnjak. I od ovog izbora vaš put će se znatno razlikovati, jer svaka klasa ima različite sposobnosti kojima može da utiče i potpomaže svoju armiju. Za razliku od Heroja, ovde ne vodite gradove, ne skupljate resurse niti njihove fabrike, nego samo špartate armijom po vrlo zanimljivo dizajniranim i različitim pejzažima. Na taj način vi skupljate zlato, koji vam je glavni resurs, kao i magijske kristale i tri vrste runa koje vam omogućavaju otključavanje sposobnosti za vašeg junaka. Sa svakom pobedom ili urađenim questom, skupljate iskustvene poene kojima kasnije levelujete i unapređujute vašeg lika, što predstavlja glavni RPG element u igri. Same kreature koje možete regrutovati po raznim zamkovima ili tavernama usput su jako zanimljive, i kreću se na spektru od najobičnijih ljudskih ratnika, preko raznih što postojećih što nepostojećih živuljki, do potpuno hororoidnih duhova i vampira. Same bitke se odvijaju na posebnom heksagonalnom terenu, koje se mogu okarakterisati kao zgodna mešavina šaha i Panzer Generala. Spektar bića i likova sličan je kao u gorespomenutim Herojima. Ono što izdvaja ovu igru je definitivno velika količina humora u dijalozima, što je za mene veliko iznenađenje. A taj humor je višedimenzionalan, sarkastičan i više tipičan za recimo Fallout serijal (ne računajući naravno trojku), a ne za ovu vrstu igara. Ovakve igra uglavnom karakteriše prevelika količina patetike, a ne humora.
  Grafika u igri je lepa, pomalo cartoonish u WOW stilu, mape su detaljne (ali i pomalo sitne), a animacija likova veoma kvalitetna. Stiče se utisak da je orijentacija u igri malo konfuzna i nepregledna, usled previše drveća na terenu koje vam zakljanja pogled. Šteta što jedna tako glupa sitnica kvari ceo utisak jedne generalno ozbiljno napravljene igre. Zvukovi su potpuni kliše za ovu vrstu igre, što znači gudači, gudači, i gudači...A zvučni efekti su prosek proseka. Neprijateljski AI je pristojan, kada se borite protiv drugog heroja možda će vam se učiniti da ne koristi baš svu magiju kojom raspolaže, ali neprijateljske kreature su uglavnom dobro postavljene u borbi protiv vas.
   Kings Bounty : The Legend je vrlo pristojno ostvarenje dostojno svoga pretka. Iako su razlike u odnosu na daleko čuveni serijal o Herojima moći i Magije male, one su ipak dovoljne da se svaki pasionirani fan ove vrste igara okuša i sa njom. Definitivno vredi ući u ovaj svet i okušati se u ulozi kraljevog mafijaša!

Op-či-njen-sam-ja