уторак, 15. март 2011.

Soldier Of Fortune

Izdavač: Graftgold
Žanr: Platformska

U devetoj kući, imate veliku stenčugu koja će vam pasti na glavu...

Znakovi Zodijaka sa svojim podelama na četiri osnovna elementa mogu biti zanimljiva podloga za pravljenje neke video-igre. Svaki element može predstavljati "svet", a svaki znak podnivo tog istog sveta. Kad sam bio klinac, maštao sam o vs tabačini u kojoj biste mogli da birate između dvanaest znakova-boraca, svaki sa svojim magijama (imam neki osećaj da bi svi birali Škorpiona...). No, Graftgoldov Soldier Of Fortune prilazi temi Zodijaka na jedan temeljan i zanimljiv način, pretvarajući tu simboliku u jednu kvalitetnu igru.
  U ulozi ste malog avanturiste koji ima zadatak da sakupi sve elemente i sklopi ih ponovo u celinu, koju je zli dasa pod imenom Kryllis razbio u želji da stekne što veću magijsku moć (a šta drugo?). Počinjete u malom šumovitom svetu u kojem se nalazi i seoce koje je vrlo ukusno dizajnirano. Sama atmosfera i ambijent su fenomenalni. Tiha noć, tu i tamo se čuje kreketanje žaba i zujanje ko-zna-čega, slepi miševi koji lete po drveću i kućice smeštene između zlokobnog drveća. Vidi se da je ovde uložen poseban trud. Igra se sastoji u tome da skupite što više zlatnika koje dobijate ubijanjem neprijatelja, a da onda po raznim kućicama principom robne razmene dođete do odgovarajućih zodijačkih i elementarnih znakova koji vam omogućavaju dalji progres. U istim kućicama možete nabaviti i bolje oružje, koji vam olakšavaju borbu sa zaista zanimljivim i kreativno dizajniranim neprijateljima. Tu su mali Grimm Reaperi sa kosama u rukama, nekakvi veliki kazani koji se nasmeše kada ih pogodite (sic!), slepi miševi, paukovi (neizbežni paukovi...), kopljanici, i jedan veliki mutant između gusenice i zmaja koji vas čeka u jednoj vili! Cela igra ima neki čudan šmek koji primetite na prvu loptu. Kao klinac sam ovu igru besomučno igrao i nisam imao pojma kako da nastavim dalje a nijednog trenutka mi nije postajalo dosadno...mislim da to govori dosta o samoj igri. Igra ima više nivoa, ali ćete teško prelaziti u sledeći jer je potrebno da sakupite tačno određene setove elemenata i znakova. Ja sam kao mali mislio da je prvi nivo CELA igra, što dosta govori o njenoj veličini. Kontrole u igri su fenomenalne, reponzibilitet odličan, a skrol pikselgladak, što je jako bitno. Sama težina igranja je dobro "naštimovana", tako da je moguća pristojna krivulja učenja koja omogućava dalji napredak u igri. Grafika je jako lepa, nije tipična komodorovska, kao da je neko spojio Spektrum i grafiku sa superiornije Amige 500. Muzike nema previše u igri, uvodna tema je pristojna i ništa više, ali su zato zvučni efekti odlični i dodatno doprinose ionako uvrnotoj, i pomalo mračnoj a duhovitoj atmosferi.
  Soldier Of Fortune je jedna od onih "čudnih" igara, u koje se možete zaljubiti jako brzo a da vam progres bude nikakav. Ko voli malo simbolike i dobru kvalitetnu platformu, svakako je mora probati. A ponekad je taj illinx u igrama, kao što reče Rože Kajola, najbitnija dimenzija i funkcija neke igre. A Soldier Of Fortune svakako može to da nam pruži.

Kazan koji govori.

Zvuk: 8

Ukupna ocena: 9