субота, 12. март 2011.

Sunset Riders

Godina: 1991
Izdavač: Konami
Žanr: Sidescrolling pucačina, Run-N-Gun

You don`t shoot a guy in the balls...

Vestern je kroz svoju istoriju i tretman u medijima imao mnogobrojne uspone i padove. Iako se, manje više, redovno pojavljuju naslovi inspirisani njegovom mitologijom, prisutan je utisak da je žanr u izumiranju, barem što se gaming idustrije tiče. Danas kada je merilo za vrednovanje postala što vernija simulacija realnosti, stari dobri peacemaker six-shooteri  posustaju pred modernim automatskim naoružanjem. Ukoliko ste fan wild old west-a, a pri tom željni nepatvorene zabave bez mnogo filozofije, ovaj dragulj prošlosti je naslov za vas.
  Sunset Riders spada u grupu instantno dopadljivih igara. Nasleđe i klišei vesterna kao žanra su elegantno eksploatisani i umesno prezentovani. Vizuelno, sve je na svom mestu počev od predivnih, koloritnih i detaljnih ambijenata za koje bi John Ford dupe dao, preko simpatičnih, karikaturno dizajniranih likova na tragu stripova o Taličnom Tomu do fluidne animacije. Politička nekorektnost je poprilična, svojstvena periodu koji se obrađuje, ali ni jednog momenta ne prelazi u vulgarnost zahvaljujući autoironiji i zdravoj dozi ciničnog humora. Stilizovana muzička podloga u duhu kaubojštine predstavlja sjajan „tepih“ za pregršt majstorski uklopljenih zvučnih efekata koji potpaljuju atmosferu „vrelog peska teksaškog“. Veliki plus predstavlja voice acting, izuzetna retkost u to vreme, koji je vrlo dobar i sa odgovarajućim „kravarskim“ akcentom.
  Ne postoji priča u klasičnom smislu. Igra vas momentalno baca u vatru. Koncept je kratak, jasan i bez bespotrebne razrade. Na vama je da odaberete jednog od četiri ponuđena lovca na ucene i date se u lov na lica sa poternica. U zavisnosti od afiniteta možete se opredeliti za revolveraša (Steve i Billy) ili baju sa vinčesterkom (redneck Bob i token meksikanac Cormano). Upgrade-ovi su prisutni u vidu šerifskih zvezda. Srebrna dodaje još jedno oružje dok zlatna obezbeđuje veću brzinu projektila i opciju automatskog pucanja. Kontrole su u piksel precizne, skrol gladak, a arkadni momenat među najboljima. Karakteristično za Konami, težina igre je poprilična. Srećom, tokom prvih nekoliko nivoa će te se u potpunosti adaptirati i spremno dočekati paklenu tiradu koja vreba u drugoj polovini.
  Sunset Riders je naslov koji je ostao u lepom sećanju apsolutno svima koji su ikada imali priliku da se susretnu sa njim. Kvalitet kojim se retko koja igra, pogotovo u današnje vreme, može pohvaliti.

Ovo nije mog`o ni Kraljević Marko

Balans: 7