уторак, 22. март 2011.

Donkey Kong

Godina: 1981
Izdavač: Nintendo
Žanr: Platformska

Ovako se nekad pozivalo na sastanak...

Mario, mali brkati italijanski vodoinstalater, je najpopularniji lik iz video-igara ikad. Pojavio se u gomili igara, ali mi ćemo se ovaj put vratiti na sam početak, na prvu igru u kojoj se ikada pojavio. U pitanju je Nintendov klasik Donkey Kong, igra koja ovih dana puni 30 godina a još uvek sija istim sjajem.
  Naš mali junak se tada zvao Jumpman a ne Mario(iako je isto izgledao). Legenda pripoveda da su se momci iz Nintenda prvo opredelili da prave igru o Popaju, Olivi i Badži ali su Amerikanci naravno tražili previše para te je stvar propala. Na prvu ruku su izmišljeni karakteri ove zanimljive igre. Donkey Kong, nevaljala gorila, kidnapovao je vašu dragu(u kasnijim igrama krštenu kao Toadstool, što bi na našem jeziku moglo da se preveda kao Princeza Žablje Govno, Japanci su to...), a na vama je kao hrabrom vodoinstalateru da je spasite. Igra se odvija na ukupno četiri nivoa-sobe, koji se ne ponavljaju redom, nego je prva soba uvek prisutna, a do zadnje postepeno se povećava broj na četiri. U svakom slučaju u prvoj sobi, Donkey Kong na vas baca gomilu buradi, koja se kasnije još i zapale, pa se morate dobro potruditi da ih sve preskočite u uspenjete se na set merdevina do cilja. Od pomoći vam povremeno može biti čekić kojim razbijate burad. Drugi nivo predstavlja možda najtipičniji "platformski deo". Skakućete po elevatorima, pentrate se gore-dole, i sve tako dok ne stignete do vaše drage (koju vam ružna gorila ponovo otme ispred nosa). Treća soba je takođe sa merdevinama, ali morae preskakati nekakve "pite"(sic!), obazirati se na pokretne trake. U zadnjoj sobi bitno je da otčepite svih osam šrafova koji rdže Donkey Konga, posle čega on pada na glavu, vi dolazite do vaše omiljene plavuše i nivo je pređen! I onda Jovo-nanovo. Sve su sobe iste, ali su ta burad još pokretljivija i bezobraznija. Igra ima opasnu težinu, morate uhvatiti jako dobar ritam i sve vreme gledati unapred kako biste preskočili uspešno sledeću prepreku. Ovakvi momenti sa učenjem i postepenim otežavanjem dugo više nisu prisutni u gejmerskom mejnstrimu, gde se odvija jedan otužni proces "sinemaskopizacije" i "autosejvovanjanasvakommomentu" u igrama.
  Grafika je sasvim ok za svoje godine. Svi elementi su jasno i pregledno predstavljeni. Zvuk u igri je solidan i dodatno povećava zabavu. Kretanje likova je dobro urađeno, iako se može zameriti da je penjanje uz merdevine urađeno malo prekruto(morate se popeti u "piksel") i često će vam se dešavati da upravo zbog toga izgubite život. Zanimljivo je ako želite da igrate na što veći broj poena(kao recimo čuveni Bili Mičel), morate naći pravu meru između preskakanja buradi, kupljenja objekata i završavanja sobe u dogledno vreme, jer po isteku vremena pored života gubite i sve bonus poene koje dobijate za što pre kompletiranu sobu. Igre tog tipa i perioda su bile jedinstvene po ovoj karakteristici.
  Posle ove igre, pojavljuje se Mario Bros. pa Super Mario Bros. i naš omiljeni brka zauvek odlazi u legendu. A i gorila nije loše prošla sa svojim Donkey Kong Country serijalom. Ali treba se ponekad osvrnuti unazad i omirisati jednu od prvih pravih platformskih igara. Donkey Kong ti u svakom slučaju zaslužuje!

A OVAKO se nekad gubio život u igrama...

Zvuk: 7