субота, 31. децембар 2011.

Santa's Xmas Caper

Godina: 1992
Izdavač: Zeppelin Games

Dok stojim nad dimnjakom, delimično pijan...

Pošto je nova godina, valjalo bi se pozabaviti sa igrom koja obrađuje tu tematiku. Ceo ovaj praznični period karakteriše atmosfera odmora i pravljenja planova za sledeću godinu, tako sam i ja hteo da uradim jednu malu, slatku platformsku igru koja nije biser za Amigu ali dobro dođe u ovim danima. U pitanju je igra Santa's Xmas Caper Zeppelin Gamesa. A upravo sam te momke najbolje pamtio po igri Frankestein sa Komodora, gde su pokazali da nisu masteri, ali da nisu nikad ni promašivali srž video igara.
   Dakle, vi ste Deda Mraz, i cilj vam je da kroz sedam nivoa, skakutanjem skupite sve poklone koje se na njima nalaze kako biste na kraju nivoa otvorili veliki poklon i nastavili dalje. Ceo ambijent i dizajn nivoa je u novogodišnjem fazonu, znači nivoi nisu raspoređenji u klasičnom šuma-naselje-lava-kosturnica-zamak šablonu. Tu su uspavane kućice pokrivene snegom, dimnjaci iz kojih se puši, bandere pokrineve snegom, kao i ogromni pileći bataci koji vise po tom ljubičasto-ka-narandžastom nebu tako karakterističnom za Amigine igre(ovim su valjda hteli na lak način da se izdignu iznad osmobitaša koji nisu bili u stanju to da izvedu). Neprijatelji su uglavnom generički, velike (dal) sijalice koje skakuću, ljubičasti BLOBOVI, ljubičasti puževi(ovu igru ko da je radio Filmation jbt, sve je ljubičasto) i velike grudve koje naleću na vas. Sve njih možete privremeno zaustaviti grudvama kojih imate u beskonačnosti, a pazite da ne skliznete sa krova jer onda ginete. Same poklone nije teško skupiti, oni jesu razbacani po nivou, ali su uglavnom lako dostupni i uz malo tajminga zaista nije teško postići to. Posebno kul momenat je smrznuto sunce koje tako gleda u prazninu i samo čeka kad će proleće da dođe.
  Grafika je blagoispodprosečna, svi božićni elementi su tu ali ipak je to Amiga i moglo je mnogo i bolje. Skrol je solidan ali nije supergladak. Zvuk se svodi na glavnu božićnu melodiju i par varijacija na temu na kasnijim nivoima, što je moglo i ozbiljnije. Atmosfera u igri je dobra, prava novogodišnja. A balans je u pravom smislu te tako dobrodefinišuće reči, "onako". Nisu se programeri pretrgli oko izazova, igra je na momente prelaka, ali su kontrole dobre i nema tih prokletih bafera koji krasi današnje igre i koji čini recimo Super Meat Boya gotovo sizifovskim izazovom. Sad je Nova Godina i ne moramo da potežemo(dvolitarke piva) kao za Prvi Maj, jel...
   Ovo nije ni dobra ni bitna igra za Amigu, ali pruža dovoljno šarma i zabave za jedno novogodišnje popodne. Ako volite opskurne platforme, možete se oprobati. A vama srećnu Novu Godinu želi ekipa GameBlobsa!

Veliki bataci, to je tako normalno...

Grafika: 5
Zvuk: 4