субота, 3. децембар 2011.

Knight `n` Grail

Godina: 2009
Izdavač: Psytronik Software
Žanr: Platformska avantura

A u ruka Mandušića Vuka...

Da je Komodor 64 neverovatan kompjuter govori i činjenica da neki ljudi i dan-danas prave odlične igre za njega(nedavno se pojavila verzija igre Prince Of Persia). I dalje postoji širom sveta lojalna baza fanova koji su voljni da iskeširaju za nešto što se vrti u 64kb i na 1Mhz. Da nije sve u brojkama, pokazala mi je i igra Knight `n` Grail, koja kao da je ispala iz najpopularnijeg i najpotentnijeg perioda za pravljenje igara za C-64.
  Daklem, u ulozi ste mladog viteza koji mora da obiđe boga-oca soba kako bi obavio razne zadatke, i prikupio magične predmete kako bi oslobodio zle čini sa svoje drage. Igra je u klasičnom platformskom 2D izvođenju, skakućete po platformama, a na pucanje bacate vaš perorez od dva metra(interesantnan momenat uz interesantnu animaciju). U prostorijama čekaju vas razne živuljke, od zmija, preko paukova, lobanja, zmajeva, do kapi otrovne kiše koja pada na vas(morate imati štit od vode da vam ovo ne bi smetalo), mumija i ostalih kreatura. Imate i energy bar koji vam skidaju neprijatelji, a tu i tamo iza njih ostaju novčići koji će vam kasnije služiti. Zanimljivo je da pritiskom na space uključujete mapu, sa koje se vidi gde se nalazite i šta od opreme imate, pa zatim kao u nekom RPG-u menjate štit i oružje. Ovo je posebno kvalitetno odrađen momenat za jednu C-64 igru. Tu i tamo nailazićete na bosove u igri, u obliku velikih kul zmajeva koji bljuju vartu na vas(a šta drugo?). A u toku igre postoji i set zaključanih vrata koja se otvaraju tako što mačem razbijate magične kugle na koje nailazite, da bi vam se kasnije ispisalo kako su "neka tamo vrata otvorena"- Pa vi vidite koja. Iako u igri ima dosta lutanja, dobar sistem mapa vam definitivno olakšava igranje. A kao dodatna olakšica tu su i stare kamenčine na kojima su uklesani stihovi koji vam uvek sugerišu nešto pametno i korisno(što mi ovo nemamo kad idemo ulicom?).
  Na momente sam se zaista zaprepastio koliko je ovo dobro dizajnirana igra. Kao da su programeri objektivno sagledali istorijat C-64 igara i izbacili mnoge stvari koje u njima nisu valjale. Ceo šmek igre bi se mogao donekle opisati kao miks Ghosts n Ghoulsa i Demons Kissa, ali sa dovoljno samosvojstvenih originalnih elemenata. Grafika u igri je odlična, menjanje ambijenata je suptilno, a završne(i to nelinearne) sekvence su lepo urađene. Animacija našeg viteza je kavalitetna i glatka, nekako netipična za ovu igračku platformu, a neprijatelji su takođe kvalitetno dizajnirani. Zvuk je takođe visokokvalitetan, sa izmenama mračne, atmosferične muzike, arkadnih pomalo NES-olikih zvučnih efekata. Atosfera u igri je vrhunska, igra je jako široka i ima pregršt elemenata koji vas navode da nastavite dalje sa igranjem, a arkadni momenat je neopterećujuć u smislu da će vas priča voziti a da ne izgubite život vašeg viteza na svakom koraku. Balans je vrhunski, što je bio rak-rana mnogih C-64 igara. Krivulja učenja je fantastična, ponovno igranje nije dosadno, jer je broj prostorija jako veliki. A kontrole su takve da naš vitez adekvatno reaguje i na najmanji cim, što dodatno doprinosi balansu. Jednostavno ova igra je svet za sebe, i pravo je čudo kako je toliki broj elemenata tako dobro uklopljen.
  Ko god je nostalgičar ili želi da vidi jednu prokleto dobro izbalansiranu i zanimljivu igru, nek obavezno nabavi ovo. Iako je ostvarenje iz 2009. igra opušteno može da stane u red sa "najvećim facama" iz "svog doba" svima nama omiljenog kompjutera. Iako sam i sam bio pomalo skeptičan, današnja scena za C-64 postaje polako antropološki fenomen. Šta je to što u vreme kvad-korova i terabajtova tera ljude na ovako kvalitetna ostvarenja u 64kb? Mislite o tome...

Nekada su iz zidova rasli bršljani, sad rastu zmajevi...