среда, 28. децембар 2011.

Terry`s Big Adventure

Godina: 1989
Izdavač: Shades

Jež sa pužjim očima.

Terry`s Big Adventure je jebeno dobra igra. OK znam da je to klon Maria maltene isto koliko i sestrice Đana, ali to je klon na jedan drugačiji suptilniji način. Otkako sam je uključio kao klinac nisam mogao da se skinem sa nje sve dok je nisam okrenuo, i danas moj revitalizovani Komodor često ume da pusti ovu igru.
  A igra zaista i vozi kao avantura. Dečkić Teri, zaigrao se sa svojom jojo lopticom i odlutao daleko od kuće. Zadatak je jednostavan, provući se kroz desetak mastodonskih nivoa do svoje kuće. A nivoi su prelepo dizajnirani i vrlo raznoliki. Od simpatičnih šumica i dolina sa velikim pečurkama(dada, znam...) preko pećina, i visoravni koje gledaju u zvezdano nebo, pa sve do tajanstvenog zamka. Sve ovo je jako dobro uklopljeno i nonstop će vam se činiti kao da ste junak nekog crtanog filma, što skoro uvek pali kod video igara. Neprijatelji u ovoj igri su jako raznovrsni i veoma dobro animirani, tu su nekakvi ježocrvi, velike šargarepe koje hodaju, zvezde koje skaču na var, ježojednorozi kao i kamenje koje se budi i juri na vas, kreativno nema šta. Sa većinom njih možete se razračunati sa vašim jo-joom(naskakivanje ne pali), a ako kupite dovoljno pečurkica(da da...) pritiskom na space vaš junak naglo potamni u tenu i može da baca i male bombice na njih. Ako otkrijete pravu platformicu na koju treba skočiti u toku nivoa, može vam se otvoriti i tajni bonus nivo. U igri ima dosta elemenata i pečurkica koje skupljate, a najvažniji su balončići kojima skupljate slova svoga imena. Kada skupite sve, postajete neuništivi na jedno dvadesetak sekundi i tada samo pičite napred. Ponekad rešenja nisu jednostavna, treba sačekati pravi tajming, kada će određena vrata da se otvore, ili prava pokretna platforma da naiđe ali to je i suština jedne punokrvne platformice.
  Grafika u igri nije vrhunska, neko bi rekao i pomalo siromašna, ali neverovatno prijatna i u funkciji igre. Treba pohvaliti i gladak skrol, odličnu upotrebu boja i dobru animaciju likova. Zvuk jeste siromašan, dve odlične melodijice od po pola minuta i to je sve. Šteta, jer su te melodijice zaista dobre.  Atmosfera je odlična, već spomenuh da vuče na neki crtani film, a i raznovrsnost ambijenata u nivoima pomaže. Balans je vrhunski. Iako Teri ima inerciju goru i od Maria, trebaće vremena da se sa ovim savladate, raspored neprijatelja i prepreka je fantastičan i taman na onoj odličnoj granici između izazova i zabave. Kontrole su odlične, i naš dečko reaguje osetljivo na svaki dodir kontrolora.
  Iako nije baš najoriginalnija igra na svetu, ova igra je apsolutna preporuka jer ima dovoljno svojstvenih kvaliteta kojima se ističe u moru mediokritetskih platformi svoga doba. Na momente mi se čak čini da su neki nivoi bolje dizajnirani i od samog Maria, a ako želite da vidite da li je ova blasfemija tačna, emulator/C-64 pa i sami proverite!

Kvalitet jedne video igre direktno je proporcionalan broju velikih pečurki koji se u njoj nalaze.

Ukupna ocena: 9.5