уторак, 20. децембар 2011.

Tropico 4

Izdavač: Kalypso Media
Žanr: Upravljačka simulacija

Raj na Zemlji...

Sećam se prvog Tropica pre desetak godina. Zabavna igra to beše, ali nisam je previše igrao, najverovatnije zbog njene sporosti. Prošla su dva nastavka, a ja se opet nisam previše bavio serijalom. No moje ponovno interesovanje za igru probudio je četvrti nastavak koji ima potpuno istu suštinu i srž kao prvi deo, samo sa promenjenom šminkom i par dodataka.
  Cilj igre je isti. Igrate se malog latinoameričkog diktatora, koji je dobio svoje rajsko ostrvo negde u Karibima, i može u suštini da radi sa njim šta hoće, ako je pametan i sposoban(namerno ne kažem DOBAR) državnik. Tu i tamo, svako ostrvo predstavljeno je sa određenim zadacima i misijama, ali se "godlike" osećaj pruža tokom cele igre. Dva su suštinska puta izgradnje ostrva, koja se mogu i prelamati. Ili će vam ostrvo biti turistički raj koji pruža zabavu razmaženim i superglupim belcima-zapadnjacima, ili ćete se baviti proizvodnjom tropskih dobara kao što su rum, cigare, nafta ili banane(zašto nema kokaina?). A vaš stil vladavine takođe može biti raznolik. Možete biti superliberalni demokrata koji voli gej-brakove i klanja se Americi, a možete biti i Hitler koji kažnjava sve redom, spaljuje knjige i klanja se Rusima. Najpodesniji za iganje je taj fini balans po žeravici između uticaja velikih sila, kao i balansiranje između populacija kao što su seljani, intelektualci, komunisti, verski fanatici ili enviromentalisti(Tito?). U svakom slučaju, to sve zvuči komplikovano, ali Tropico 4 "vozi" skoro kao neki demo. Konstantno će vam pristizati inostrana pomoć a kad se malo uhodate oko proizvodnje dobara ili privlačenja turista, igra se pretvara u laku zabavu ber previše napora, što je nekako ok.
  Same građevine su interesantne i verno prikazuju duh 60-ih u kojima se igra odvija. Sve je u tom nekom latinsko-kubanskom fazonu a muzička podloga dodatno doprinosi takvoj atmosferi. Super je što je izgradnja građevina pojednostavljena na taj način da vam trebaju tri klika za nešto za šta su vam i ranije trebala tri klika. Možete lutati vašim ostrvcetom i startovati svakog prolaznika na ulici, osetiti ga kako diše, a možete ga i podmićivati i likvidirati, što nosi posledice. Posebnu zabavu predstavlja organizovanje izbora, sekciju igre koju kao da je neko prekopirao iz jedne meni poznate zemlje na Balkanskom poluostrvu. Pažnja igre usmerena je i na specijalne edikte, kojim određujete stvari kao što je socijalni program pismenosti, preko dozvole gej-brakova, pa sve do organizovanja olimpijskih igara. U igri postoji dosta zdravog humora, što je retkost za današnje standarde. Posebno se ističe Penultimo, vaš zatupasti pomoćnik koji vas bezumno voli i...recimo da nema preveliko životno iskustvo. Uživaćete u njegovim raspravama sa voditeljkom Sunny, kada izgradite radio-stanicu(ako ste uopšte u fazonu da vaši podanici imaju struju). Svi likovi su prikazani izuzetno stereotipno, što nekome može i zasmetati, ali ako se prepustite igri to vaš može zasmejati bez nekih dubljih analiza.
  Grafika u igri je dosta dobra, ali ne i vrhunska za današnje standarde. Karikature likova su dobro nacrtane i daju šmeka igri, dok je 3D sekcija, iako verno prikazuje karipski ambijent, malkice podbacila. Zvuk je odličan, samba-rumba-mambo-salsa-ča-ča-ča-šta-li-već konstantno urla iz zvučnika, a voiceacting je perfektan, svaka čast liku koji može da skine i Latinosa, i Kineza, i Arapina. Atmosfera u igri je odgovarajuća, sve je na svom mestu a balans je ok. Čini se da je igra pomalo i prelaka ali to je u skladu sa svetskim trendom pusifikacije celog sveta, pa i video-igara.
  Iako se sa pravom svi možemo zapitati kakvi su to nastavci koji samo promene šminku, i čemu to služi osim zgrtanja para, Tropico serijal pruža u svojoj osnovi dovoljno dobrih stvari da se ova igra može igrati a da se ne osećate(previše) prevarenim. U ovo zimsko vreme, kada pada prvi sneg, valja otići u neke toplije krajeve i iživljavati se nad virtualnim ljudima. To će vam pomoći da ne radite to pravim ljudima u meatspaceu.

A totem je za hipstere...