петак, 9. децембар 2011.

Popeye

Godina: 1984
Izdavač: Parker Bros

Badža-nindža

Ni kao klinac nisam nešto ljubio crtane filmove sa Popajem. Osim onih prvih par koji su bili izuzetno kvalitetni, oni kasinji(valjda je radio King Features Syndicate) su bili mnogo glupi i ružni, sa neverovatno jednodimenzionalnim likovima. I upravo ta jednodimenzionalnost likova učinila je to da baš ti likovi idealno pašu na jednu staru video igru iz 1984 sa "debeljka" o kojoj sada pričamo.
  Popeye je jedna stara platformica "po sobama" sa svega tri nivoa koji predstavljaju različite lokacije. U ulozi ste čuvenog crtanog mornara a cilj vam je da sakupite sve predmete što vam ih Oliva(po mom ličnom mišljenju najnejebozovnije žensko stvorenje ikada zamišljeno) baca na sve strane. Na prvom nivou to su srca, na drugom su note, a na trećem cele reči HELP!. Naravno, da sve ne bi bilo tako lako, pobrinuo se čuveni Badža koji vas proganja na sva tri nivoa. Badža ima jako dobar AI, i moći če da vas ćapi njegovim nežnim ručicama i sa nižeg i višeg sprata nivoa, a takođe i baca nekakve plave šurikene na vas(koje vi možete izblokirati pesnicama pritiskom na pucanje). Tu su i ona zelena veštica i ona orlušina koja vam takođe otežavaju progres, a Pera-Ždera na drugom nivou služi kao druga i dakako teža strana odskočne daske, što je duhovit momenat. Ukloliko vam i jedan predmet propadne, gubite život, ukoliko vas Badža i jednom pipne, ode vam život. Jedini spas je konzerva spanaća(po jedna za svaki nivo) od koje Popaj pozeleni i ojača a Badža krene da bega ko zadnja pičkica, tada ga možete pesnicom ratosiljati sa celog ekrana. Ko pravi crtani.
  Ono što krasi ovu igru je prava jedinstvenost i zaoukruženost elemenata. Sve izgleda i deluje kao crtani film. Pogotovu zvučni efekti, koji su iako ne preterano kvalitetni(ipak je 1984.) su jako raznovrsni i poklapaju se sa događajem u igri. Cela igra je zaista kao da gledate mali crtani film. Likovi su uverljivo prikazani i dobro animirani. Nivoi, iako nisu vrh grafike C-64 su veoma jasno nacrtani a svi elementi se jasno razaznaju. Balans u igri je odličan. Iako je reč o maloj, kratkoj igri, kada se obrne igra sve kreće ispočetka i nivo težine rasta. Badža ume da bude hemoroid, i ponekad će trebati vremena izboriti se sa njim, ali uostalom to je poenta crtanog filma pa zašto ne bi bila i igre. Muzika u igri je skromna, ali opet je dobro izvedena tema iz crtanog filma, što opet predstavlja ispit koji nije položila svaka igra koja za temu ima crtane junake.
  Ako hoćete da odmorite mozak i budite nostalgični. pustite Popaja. To je jedna mala, laka i slatka igra koja treba da služi kao školski primer šta treba da bude esencija video igre.

A NAMA SREĆAN PRVI RODJENDAN. PRE TAČNO GODINU DANA OBJAVILI SMO PRVI POST! HVALA SVIMA ŠTO NAS PRATE!

Mesec se smeje.