Укупно приказа странице

понедељак, 31. октобар 2011.

Stronghold 3

Godina: 2011
Izdavač: Firefly Studios
Žanr: Strategija
Platforma: PC

 

Everything is sooo greeen...
   


  Stronhgold III je najveće đubre koje sam odigrao na PC-u u zadnje dve godine. Ovakva sramota, bol, i odvratnost koju sam osetio može da se poredi samo sa ozbiljnim lošim stvarima koja vam se mogu desiti u realnom životu. Igrajući ovu igru neka tri dana, prosto je jako teško odakle početi sa zasluženim pljuvanjem. Možda je bolje vratiti se u vremeplov desetak godina ranije...
  Originalni Stronghold beše predivna igra, koju i danas rado uključujem. Bili ste u ulozi mladog veleposednika, koji zajedno sa par vojvoda želi da vrati slobodu u pokorenu Englesku od četiri zle dahije(basnoliko prikazani kao četiri životinje). Taj cilj se postizao izgradnjom zamaka koji branite od neprijatelja. Tu su bili neki klasični strateški momenti, poput prikupljanja resursa, pravljenja seljaka zadovoljnim ili uplašenim, i naravno slobodne izgradnje zidova, kula i raznih zamki i smicalica za borbu. Ono što je krasilo prvi Stronghold je jako dobar balans, predivna srednjevekovna atmosfera i estetika i sasvim pristojna priča. Posle jednog zvaničnog nastavka i par spinofova(sve te igre su lošije prošle od originala), na Stronghold III se čekalo sa velikim nestrpljenjem, pošto je najavljeno "resetovanje odnosa".
  Ono što smo dobili može se opisati kao "3D prvi Stronhgold, samo mnogo gluplji, ružniji i teži". Priča je jadna i besmislena u prvoj kampanji, Zli Vuk je navodno živ(a dobro se sećam da sam ga proburazio i bacio sa vrha kula na kraju prvog dela), i sad je na dobrim momcima da ga spreče u osvajanju zemlje. Po kretanju igre, videćete da je interfejs relativno sličan kao onom iz prvog dela, ali je opet komplikovaniji i neuporedivo sporiji(to je taj "vista" sindrom, kada vam trebaju 5 klikova za nešto za šta vam je ranije trebalo 3). Postavka je istovetna, nijedna velika novina nije ubačena, a izbačeni su neki slatki detalji koji su davali dušu prvom delu. Tako sada u toku igre nema one predivne akustične muzike, a da ironija bude veća, možete čuti seljane kako zvižduću staru melodiju. Kada se akcija svodi na isključivo zvučne efekte, onda oni moraju biti vraški dobri, a zapravo su i oni ispodprosečni. Grafika u igri je jednostavno ružna, sav šarm se izgubio u toj čuvenoj 3D tranziciji, mnoge igre su obolele od ovog sindroma ali retko gde je taj gubitak šarma ovako očigledan. Prikaz mape i građevina je potpuno bland, a boje su blede i isprane. Animacija likova, jedinica i seljana je jako ukrućena i loša. Međutim najveća "zvezda" ove igre je sam gejmplej. Igra je umobolno spora, treba deset puta više vremena nego u prvom delu da bi se postiglo nešto, a nivo težine je imbecilno težak. Hej, pa to se sve može podesiti u meniju, prvi deo je to imao zar ne? E pa dragi moji, sve je to danas izbačeno, kome treba podešavanje brzine i nivoi težine...dalji dokaz da je igra jako zbrzana su i sekvence između misija, koje deluju kao crteži sa časa likovnog pančevačke gimnazije(sa sve hipsterskim neodređenim žarom u očima). Nemam ništa protiv ilustracija namesto filmovanih sekvenci, ali neka one budu kvalitetne. 
  Igra nastavlja da propušta vodu gde god stigne daljim igranjem. Mapa je izuzetno nepregledna, građevine su prevelike i teško ih je manipulisati, čini se da je prostor za izgradnju jako skučen. Samo izgradnja zidova i zamaka je takođe zaglupljena time što je zakomplikovana. Jedina simpatična novina koju sam primetio je to što se standard i veličina kuća sada menjaju od fensi kuće na sprat do kolibe u zavisnosti koliko su daleko od centralne zgrade u kojoj ste vi kao veleposednik. Ovo jeste kul momenat, ali i on je odrađen veoma neizbalansirano. 
  Jednostavno, Stronghold III je retardirano dete ovog serijala, apsolutna abominacija koja kvari lepu uspomenu na prvi deo. Živ primer kako traljavo i nespretno okruženje iz 2011. može da bude izuzetno lošije od retro-izgleda iz 2001. Sve se izgubilo, sav šarm i lepota su otišli. Međutim, pored tih očekivanih propusta i logičnih sledova ove odvratne tranzicije u igrama, dobili smo i neverovatno neizbrušenu i neizbalansiranu igru sa zapravo poprilično manje opcija i mapa nego što je ranije bilo. Momci iz Firefly-a zaslužuju zatvor za ovo. Apsolutno razočarenje godine. Odoh da igram keca...

Jebi se, "djevo"...
  

Grafika: 3
Zvuk: 3
Atmosfera: 2
Balans: 1

Ukupna ocena:
1.5

Clyde

Нема коментара:

Постави коментар