Укупно приказа странице

уторак, 1. новембар 2011.

Golden Axe

Godina: 1989
Izdavač: Sega
Žanr: Beat ’em Up, Hack 'n' Slash
Platforma: Arkade
  

Snežana i njen porasli patuljak.



  Uticaj Roberta E. Howarda na popularnu kulturu je nemerljiv. Ne samo što nam je podario Konana, najzajebanijeg lika u istoriji zajebanih likova, već je njegov hiborijski svet reper prema kome se modeliraju i mere svi sadržaji koji imaju makar i malo veze sa barbarian epskom fantastikom „mač i magija“ usmerenja. Nakon fenomenalnog uspeha Milijusovog Conan The Barbarian iz 1982. žanr je doživeo novi procvat i ekspanziju u svim medijima, pa i video igrama. Pojavljivala su se razna ostvarenja koja su za glavnog lika imala moćnog Simerijanca, ali zbog autorskih prava njegovo ime nije moglo biti korišćeno. Nama kao klincima, pa i dan danas, nije bitno kako su autori igara nazivali od brega odvaljenog dugokosog protagonistu. Znali smo da je to Konan. Još jedan rip-of, srećom odličan, je Golden Axe, igra koja obitava u kolektivnoj svesti apsolutno svakog rođenog između 1980-85. 
  Priča je sledeća: Neki mnogo nevaljali čika po imenu Death Adder je vitlajući zlatnom sekirom, ultimativnim simbolom moći, porobio kraljevstvo Yuriu, njegove zakonite vladare i o ličnom trošku uplatio trajni pansion nekolicini podanika u odmaralištu „Večna Lovišta“. Aranžman se nije svideo rođacima „srećnika“, naročito trojci protagonista u sastavu varvarin Ax Battler(Konan), amazonka Tyris Flare(Crvena Sonja) i patuljak Gilius Thunderhead(token ludi viking sa sekirčinom) koji su odlučili da ulože žalbu i traže ekvivalentnu kompenzaciju.   
  Naši junaci se međusobno neznatno razlikuju po jačini oružja, dometu i brzini. Na raspolaganju imaju zanimljiv, raznovrstan spektar poteza čija ubojitost varira od standardne do visoko letalne. Mogućnost trčanja i hvatanja zaleta značajno doprinosi borbenim performansama, olakšava manevrisanje i generalno doprinosi dinamici. Ova danas uobičajena komponenta beat 'em up igara je u vreme izlaska Golden Axe-a bila novitet i retkost. Magije su razorne i posebno dobro osmišljene. Njihova skala, koja po veličini varira od lika do lika, ima nekoliko nivoa jačine i svaki je predstavljen potpuno unikatnom, efeknom, vizuelno impresivnom animacijom. Skalu punite sakupljanjem magičnih napitaka koje otimate malim gnomovima odevenim u plavo. Opcionalno od protivnika možete zapleniti i jahati cockatrice(stari znalac iz Altered Beast) ili dve vrste zmaja koji u vašoj službi značajno olakšavaju tok igre. Nakon svakog nivoa imate bonus stage gde možete uvećati svoj health ili spell bar. 
  Death Adderova armija henchmena je prilično šarenolika skupina sastavljena od klasičnih seoskih siledžija, amazonki, skeleta palih ratnika, vitezova i divova. Pomenuta menadžerija ni malo nije naivna. Vrlo su inteligentni, pokretljivi i uglavnom jači. Naročito su zajebani ekstremno agilni kosturi za čije ponovno upokojenje treba godišnji odmor. U sukobu sa njima ne baš najbolja izbalansiranost gameplaya najviše dolazi do izražaja. Frustrira koliko vam jeftinih udaraca nanose, što uz dobru taktiku nije slučaj sa ostalima. Ipak, u Golden Axe-u se do finalnog nivoa može stići bez izgubljenog života. Konačni obračun je jako težak i po ovome igra potseća na Hippodrome. Skrljaćete par kredita i to ne zbog samog Death Addera koliko zbog miniona kojih stvarno ima previše. Onog momenta kad ostane sam nije nikakva velika pretnja iako je jak k'o crna zemlja.      
  Dosta arkadnih igara, naročito iz perioda, je imalo ili prekratke deonice ili one koje se vuku u nedogled i smore igrača. Nasuprot njima Golden Axe je ostvarenje koje se sastoji od pet nivoa savršeno izbalansiranog trajanja. Ovim je automatski obezbeđena ekstremno visoka replay vrednost.  
  Iako je grafika mogla biti kvalitetnija sveukupni dizajn je fantastičan sa dobrom merom u detaljima. Sve komponente koje bi trebalo da sadrži jedan „barbarian world“ su prisutne, ali ne i prebudžene. Zaista se stiče utisak da se radnja odigrava u vremenu i kraljevstvu koje pisana istorija nije zabeležila, a ne u jebenom šarenilu Diznijevog crtaća. Fantazijski elementi su samo začin na podlozi utemeljenoj u realnosti.     
  Zvuk je stara rak rana Sege. Efekti i ono malo glasova su zanimljivi, ali im je kvalitet užasan. Konstantno nešto krči, kao da su zvučnici oštećeni. Ukoliko igrate preko MAME-a  budite sigurni da nije problem do emulacije. Zvuk je zaista tako skrnav. Srećom pa muzika donekle popravlja auditivni ugođaj. Odnos tonova i aranžerska rešenja su odlični. Uspostavljen je sklad između klasičnog epskog, orkestriranog prizvuka i disko '80-te soundtracka tako karakterističnog za tadašnje igre. 
  Golden Axe je izrodio nekoliko manje-više uspešnih nastavaka, ali ni jedan nije ponovio šmekerski vibe koji krasi original. Uprkos ne baš najbolje izbalansiranom gameplayu igra je jako dobro ostarila i sa pravom nosi zvanje klasika.


Samo malj u vugla tebra...


Grafika: 8
Zvuk: 6
Atmosfera: 9
Balans: 6

Ukupna ocena: 8


Frank Horrigan

Нема коментара:

Постави коментар