петак, 30. септембар 2011.

Wonderboy In Monsterland

Godina: 1987
Izdavač: Sega
Žanr: Platformska Avantura

Ubica zmija u pelenama.

Wonderboy In Monsterland je nastavak Seginog Wonderboy-a, pristojne platformske igrice koja i danas ima lojalnu bazu fanova(baš kao i sve što Japanci naprave). Sećam se kada sam prvi put probao ovu igu na Komodoru, imala je samo jedan nivo(znate ono kad vam razbiju igru na deset nivoa koji se odvojeno igraju, a vi od tih deset dobijete samo prvi na kaseti, a oni ga imenuju kao celu igru..) i mnogo mi se svidela. U pitanju je epska avanturica u platformskom maniru, sa mnogo vitlanja mačem i skakutanja. U ovom članku ćemo se osvrnuti na izvornu verziju sa arkada.
  Dakle naš mladić više nije Boy no u njegovoj domovini sve same šonje, tako da ga opet zovu da spasi zemlju od zlog zmaja koji sve živo pretvara u čudovišta(koi put, koji put...). No pošto su tolike stipsare ni mač mu nisu dali, tako da on mora da ide po šumi sam i da naleti na dobrog aligatora koji živi u velikom panju i koji mu poklanja mač(otprilike tako igra počinje), i krljanje može da počne. Tu su razne zmije, mini aždaje, i nešto što bi moglo da prođe kao čovekopečurka iz Maria kao i ludi miševi. Svi oni mogu da se unište mahanjem vašeg vernog mača, a tu su i povremene magije koje možete kupiti na raznim mestima usput. Igra ima zrno RPG elemenata, jer skupljajući novac posvugde, imate šansu da sebi kupite bolje oružje, štit ili čizme sa kojima bolje skačete, a tu je i kafana kod Nervoznog Aligatora gde možete da se okrepite uz pivo ili uz koktel ako ste hipster. Na kraju svakog od jedanaest nivoa čeka vas bos, veliki sprajt fino nacrtan koji ume da zada glavobolju, mene su posebno nervirali neki vitezovi. Zanimljivo je da skoro svaki neprijatelj ima plavi medaljon oko vrata, i on polako crveni kako ga mlatite sve dok ga ne ubijete, što zapravo predstavlja malo kreativniji vid energetske skale. Najvažnije je skakutati koliko god i gde god možete jer svugde ima skrivenog novca koji vam je neophodan kako bi ojačali. Ambijent u igri je lep, bajkovit, od šumica, preko zaselaka, do raznih zamkova, morske obale, vulkanskih kratera i sl. Prosto je lepo kada osećaš da si u avanturi i da te igra odvede na razna mesta. Priča na neko svoj način vozi i neće vam biti dosadno dok špartate ovom Zemljom Čudovišta.
  Grafika u igri je onako Japanolika. Svi sprajtovi i ambijent imaju malo te anime u sebi, ali ipak se vodilo računa da se ova igra uvali i Evropljanima i Amerima, u čemu se uspelo(igra je dobila pristojne ocene i bola solidno prodavana širom sveta). Animacija likova je dobra, upotreba boja odlična uz zamerku da je veći deo ekrana mogao biti iskorišćen za samu igru. Zvuk je veoma prosečan, kao i melodije, ali se oseća izvesna nadahnutost u autora, što je za pohvalu. Atmosfera je skroz dobra, pomalo bajkovita pomalo platformska, baš kako treba. Balans bi mogao da bude mali kamen spoticanja, inercija pri skokovima je prevelika, što ume da iznervira, kao i sama težina igre koja doduše počinje lako, ali kasnije se pretvara u maltene-pakao. No kontrole samim mačem su ipak dobre, svako čudovište ima svoj pattern, pa se igra da preći.
  Wonderboy In Monsterland je pravi "Gamers Game", puno krvno retrogejmersko iskustvo koje bi zapravo mogli nazvati i Seginim Donkey Kongom. Zašto? E pa zato što je ovo njihova prva "zvezda" i tako dobro uklopljena igra sa pričom a da je pre njihove glavne zvezde, Sonika Nadrogiranog Ježa. Ima dovoljno svih elemenata koji su potrebni za igru i dovoljno izazova za pravu zabavu. Ko voli avanture i Japan, nema šta dalje da traži!(ispod je jedna stereotipna slika koja je mali spoiler za kraj igre)

Ah ti Japanci...

Balans: 6