понедељак, 19. септембар 2011.

King Of Dragon Pass

Godina: 1999
Izdavač: A Sharp
Žanr: Strategija

Ko skupština Srbije, samo uz manje urlanja.

U doba kada su Blizzardova real-time čudovišta poput Starcrafta i Warcrafta počele da vladaju svetom strategija(par godina kasnije World Of Warcraft je počeo da vlada i celim svetom), pojavljuje se King Of Dragon Pass, igra poprilično neobičnog senzibiliteta koja je u širokom luku zaobišla trendove koji su tada postojali u ovom žanru.
  Na početku igre kroz set upitnika birate vašu sudbinu, što je opet netipičan momenat. Suština priče je da je vaše izmišljeno varvasko pleme moralo da ode u mitsku zemlju Dragon Pass i da tamo mora da preovlada nad ostalim plemenima, kako bi i definitivno uspelo da iznađe "rešenje, dijalog i kompromis" sa domaćinima na toj teritoriji, a to su naravno Zmajevi zbog kojih je sav taj haos i počeo. Na samom početku rapolažete sa vašim naseljem, koje nije ozbiljnije zaštićeno i koje nema previše hramova. Na glavnom interfejsu tu je set lokalnih glavešina od kojih svako ima nešto da kaže, ali i koje možete slati na pojedinačne misije(otprilike nešto kao u Knights Of Honor). Cela igra se odvija tako da vam se svaki potez ili odluka na koju kliknete računa kao vreme, tako da ne možete non-stop nešto da čačkate i menjate, nego morate da pravilno odlučite i presudite inače proš`o voz. Naravno kao i u svakoj strategiji, ovde morate brinuti istovremeno o gomili stvari kao što su gajenje useva, stada goveda, konja, krava i svinja, broj dece u selu, bolesti, broj vojnika i broj zanatlija koji proizvode dobra koja kasnije možete uvaljati susednom plemenu. Međutim, najveća snaga igre King Of Dragon Pass leži u njenom odličnom uklopljavanju fiktivne mitologije, nasumičnih događaja koji se naprečac dešavaju i zahtevaju vašu odluku i širine koju nosi sa sve klasičnim strategijskim elementima. Religija, tj. varvarsko mnogobožaštvo predstavlja jako bitan elemenat u igri. Morate graditi statue, a kasnije i hramove raznim božanstvima u zavisnosti od toga da li ste kao pleme orijentisani na žetvu ili na nemilosrdno prolivanje krvi neprijatelja. A prinošenje žrtvi je veoma bitan aspekt toga, uz pomoć toga otkrivate blagoslove raznih i brojnih bogova. A kao žrtvu možete prineti i ljude-robove, što ume da izazove i osudu nekih plemena. Etika u ovoj igri kao i posledice vaših odabranih opcija u dijalogu bacaju ovu igru u sam vrh. Odavno nisam igrao igru u kojoj je na svakom momentu jako bitno šta ćete reći i uraditi. Neke glavne svetske strategije, poput serijala Civilization(da se ne lažemo, to je jedna ista igra samo sa različitim skinom), još nisu položile taj ispit, uprkos budžetu.
  Grafika u igri je odlična, a treba li da istaknem da je ova igra "posebna" i u tom aspektu. Naime tokom cele igre, nećete videti nijednu jedinu animaciju, što bi za 1999. godinu značilo smrtna presuda. Međutim, ručno crtane slike i likovi vade stvar i zaista vas lako uvode u ambijent, što je za ovaj tip igre i najbitnije. Zvuk se svodi na muziku, koju predstavlja nekoliko kvalitetnih ali ne i "kvantitetnih" epsko-varvarskih kompozicija, koje prijaju ušima jer zapravo imaju melodiju, ne sastoje se od seta besciljnih gudačkih tepiha-filera za koje svaki nabeđeni umetnik neobičnog jevrejsko-germanskog prezimena uzima pare bogatim izdavačima. Balans u igri je prosečan, valja se pomučiti i pokačiti sve elemente koji u ovoj igri funkcionišu, neka plemena je lako poosvajati, ali za celokupan posao trebaće vam jako mnogo živaca. Atmosfera je vrhunska, igra koja deluje kao da su je pravila tri čoveka za 30 dolara ume lako i brzo da vas uvuče u svet, najviše zbog dobrih dijaloga i na ovom polju igra zaslužuje jedan veliki plus.
  Ako volite strategije, a želite da probate "nešto drugačije", onda bi King Of Dragon Pass mogao biti pravi izbor za vas. Igra koja ima veliku širinu, zanimljivu priču i poprilično neobičan sistem kontrola može biti veliki(pa i preveliki) zalogaj za mnoge iskusne gejmere ali svakako zaslužuje pažnju zbog truda i sitnih detalja u koje je uloženo mnogo više nego što se danas ulaže u hit-igrama. Mislite o tome.

Sve ćemo rešiti, ako uđeš u moj šator...

Ukupna ocena: 8.5