понедељак, 29. август 2011.

Zool II

Godina: 1993
Izdavač: Gremlin Graphic

Ovako sam lep i jak, zato što svaki dan ližem Chupa Chups...

Čini se da se sve platformske igre sveta mogu svrstati u dve grupe: One koje su u duši Mario, i one koje su u duši Sonic. One koje su Mario, su toplije, manje arkadne, više deluju kao crtani film i nasilje je na minimumu, a one koje su Sonic, su ekstremne, imaju više nasilja i deluju kao crtani film posle nekog opijata. Igra Zool definitivno spada u onu drugu grupu platformi. Reč je o urnebesnoj platformi sa nindžom iz "neke tamo" dimenzije u glavnoj ulozi. Mi ćemo ovde govoriti o drugom delu igre, koja nastavlja tamo gde je prvi deo stao, uz par manjih poboljšanja.
  Dakle naš nindža Zool, ovde dobija svoju partnertku koju možete odabrati umesto njega(Zooz), a zadatak im je da srede neku tamo zlu antropomorfnu kocku koja se zove Mental Block, i koja ima za cilj da ceo svet pretvori u jednu veliku dosadu(setite se opijata iz prvog pasusa). Odmah po startu igra kreće sa urnebesom i uticaj Sonica je više nego vidljiv, iako definitivno nije reč o blatantnoj kopiji(ko je rekao Kid Chaos?). Krećete se veoma brzo, skačete i do tri puta u sekundi, na raspolaganju su vam i svetleće kugle i skok sa okretanjem kao oružje. Svet u kome se krećete(a ima ih ukupno šest, svaki sa po tri nivoa i bosom na kraju), je pomalo bizarno urađen, tako da je tu svet slatkiša i ptica, svet elektroda i sijalica, svet Egipta(u svakoj drugoj platformi se pojavljuje Egipat kao svet, mislite o tome...), svet kocaka za jamb i zmija, svet leda i sladoleda, i svet mentalnih blokada. Estetika ovih nivoa je jako dobro urađena, deo pejzaža je uvek uništiv, a neprijatelji su svi u skladu sa ambijentom. Sami nivoi nisu predugi, i tu se videla mera programera, retko će vam se dešavati da zaglavite. Usput kupite na tone raznih dodataka, od kojih se najviše izdvajaju Chupa Chups lizalice, koje su i generalni sponzor igre. Sve vreme ćete se kretati, ovo je jedna od onih igara gde nema stajanja, što je zapravo dvosekli mač. Od silnog urnebesa od dodataka, prepreka, neprijatelja i(posebno) neprijateljskih projektila nećete razaznavati šta je šta i lako ćete gubiti život i energiju a da ne znate ni šta se desilo. To je i najveći minus igre. Drugi minus su kontrole, koje su preosteljive i sa previše inercije(koji to nindža maže svoje patofne mašću?), tako da ćete često propadati i klizati se jer niste naboli baš taj delić sekunde kada treba pomeriti kontrole. Na kraju svakog sveta čeka vas boss, koji i nije neki preveliki posao kada se uzme u obzir šta se sve prođe da bi se došlo do kraja sveta. Igra obiluje nekim slatkim detaljima, iz koje se vidi poseban trud programera, kao što su "zmijski taksi" koji vas vodi kroz nivo, jaje na oko kao platforma za skakanje, ili teleport u obliku katodne cevi. Zanimljivo je da u zavisnosti od lika koji birate, igra malkice menja svoj put, jer stvari i zidovi koje jedan lik može da uništi, ne može drugi i obrnuto.
  Grafika u igri je dobra, detaljna, a skrol i animacija superglatki, što je od krucijelne važnosti za igru ovog tipa. Jedina zamerka sa grafičke strane je što se od silne gužve i haosa ponekad ne raznaje šta je šta. Zvuk je dobar, muzika adekvatna za svaki svet, a svučni efekti ipak samo prosečni za Amigine standarde. Atmosfera u igri je polupana jednim delom, ali ipak nije LSD trip kakav je recimo, Demon Blue. Neke kohezije i priče među likovima ipak ima, i čovek se da uživeti u ovu "neku tamo" dimenziju. Balans je sa aspekta postepenog rasta nivoa težine dobro urađen, ali ga malo kolje preterana osetljivost kontrola. Igra je pređiva, ali samo za najveće majstore sa kvalitetnim džojsticima.
  Zool II je igra kod koje se poprilično oseća tendencioznost ali i veliki trud programera da pomute slavu najvećima. U tome se nije uspelo, ali smo ipak dobili jednu visokokvalitetnu igru kojoj se ponekad vredi vraćati. U pitanju je punokrvna platfomska igra koja će vas dobro zabaviti, istestirati vam reflekse a bogami i živci. A od dobre igre i ne treba očekivati više, zar ne?

Koliko droge treba da sijalica lampa prohoda?

Ukupna ocena:
8