среда, 17. август 2011.

Top Cat: Beverly Hills Cat

Godina: 1990
Izdavač: Hi-Tec Software
Žanr: Avantura

Jednom da i mačka otera psa na neko mesto...

Odmah da razjasnim, Top Cat je jedan od crtanih kojih se slabo sećam. RTB ga je nešto malo davao ranijih devedesetih, dopao mi se ali mi se čini da su ga toliko retko puštali da nisam nikad imao prilike dovoljno dobro da ukačim ovu seriju. Ono što je sigurno je da su video igre rađene po crtanim junacima često "mixed affair", a Hanna-Barbera je imala tu sreću da većinu njihovih junaka radi Hi-Tec software, kuća koja je uspela da ubode HB šmek(uglavnom) i napravi igre koje su relativno verno oslikavale radnju i u crtanim filmovima. Ja sam se sa junacima crtane serije Top Cat, upoznao pre svega preko video igre o kojoj sada pišem.
  U pitanju je avantura sličnog fazona poput Yogi & Friends, gde iz te poluptičje perspektive kontrolišete svog lika i krećete se po sobama. Dakle taj naš žuti mačak treba da spase članove svoje družine kako bi uspeli da nasamare nekog zlog batlera koji hoće da se reši njihovog drugara kako bi prigrabio njegovo ogromno nasledstvo. A mačke će da urade sve na svetu samo da bi se domogle lagodnog života na Beverli Hilsu, tako da ne čudi da je naš Top Cat spreman da prođe kroz sve i svašta da bi se domogao te iste lagodnosti. Startujete u samom gradu gde vas jure pobesneli skejteri, tu su vrata koja vas mogu spržiti, kao i vatre i miševi koje treba zaobići(MAČKE BEŽE OD MIŠEVA!?!?!? Samo u video-igrama...). Vaša energija je prikazana u obliku bočice mleka, i možete je obnoviti ako negde nađete i popijete istu. Skupljate predmete(inventar ima četiri slota), i upotrebljavate ih na klasičan avanturistički način, služeći se svojom logikom. Tako ako npr. bacite kosku psu u njegovu posudu za hranu, on će potrčati tamo i osloboditi vam prolaz za dalje, a ako upotrebite prethodno lopatu na cvetu gde se pas ispišao, naći ćete njegovu kosku. U igri se menjaju tri ambijenta, i mora se dobro mućnuti glavom da bi se stiglo do kraja. Može se reći da je ova igra dosta teža od Yogi & Friendsa, treba više truda da bi se rešile zagonetke, i dodatan momenat predstavlja i činjenica da usput skupljate i sličice vaših prijatelja, koji posle nekog vremena bez nekog vidnog razloga nestaju iz inventara.
  Grafika u igri je dobra, verno je prikazana atmosfera i sve se jasno vidi, što je uvek najbitnije kad su osmobitne mašine u pitanju. Treba istaći i odličnu, veoma glatku i preciznu kontrolu lika što je za svaku pohvalu. Zvuk se sastoji samo od jedne jedine, doduše odlične muzičke teme, ali moglo se dodati još par stvari po pitanju zvuka. Atmosfera u igri je veoma dobra, ima tog "cartoonish" šmeka i igra iako nije vrh vrhova, ima dovoljno da vas zadrži pred ekranom. Balans je solidan, igra uspešno sledi logičan sled stvari, a lutanje u avanturama je jednostavno neizbežno. Sećam se da su nekad ljudi crtali mape sebi kada su igrali prostrane igre. Možda ne bi bilo loše uraditi to i za ovu igru.
  Ako ste potpuni nostalgičar, ili se ložite na crtaće Hanna-Barbere, vredi oprobati ovo izdanje. Nema one komponente koju čini neku igru besmrtnom ili jako bitnom, ali pruža dobar uvid u radnju crtane serije i dovoljno zabave za recimo, jedno popodne. Ako je i od jedne opskurne igre stare preko dvadeset godina, sasvim je dovoljno.

Samo da zovnem mog dilera mačije trave...

Balans: 6

Ukupna ocena: 7