понедељак, 8. август 2011.

Lara Croft And The Guardian Of Light

Godina: 2010
Izdavač: Square Enix
Žanr: Akciona Avantura

Jednom kučka - uvek kučka.

Nije tajna da Tomb Raider serijal, a naročito originalnu igru, smatram jednom od najvećih prevara u istoriji. Primer lošeg ostvarenja sa dobrim mamcem koje se pojavilo u pravo vreme na pravom mestu. Legendarni status je u velikoj meri stečen sticajem srećnih okolnosti i vrhunskim marketingom. Razmislite: 1996. 3D je novina i samim time je cool, a glavni lik je supermodel ogromnih grudi koji oponaša Indianu Jones-a. Idealno za klince podivljalih hormona i devojčice koje se pale na Spice Girls. Ubeđen sam da bi Tomb Raider bio zaboravljen u roku od par meseci da je protagonista bio muškarac.
   Jedino sto me je oduvek zanimalo u vezi Lare Croft jesu promo fotke. Kako me ovaj serijal ni pod razno ne interesuje, na preporuku sam odigrao spin-off Lara Croft And The Guardian Of Light, pre svega zato sto su me prijatelji uverili da je potpuno različit od franšize i - oduševio se.
   Priča, po današnjim standardima, ne može biti jednostavnija. Lara se zadesila u drevnom hramu gde su lokalni silosi uspeli da probude nekog zajebanog boga. Lik je skroz u militantnom fazonu i tripu da donese pakao na Zemlju(hmm, zvuči poput norveškog blek metalca), a jedino ga mogu sprečiti takođe oživljeni čuvar svetlosti i vlasnica najpoznatijih grudi posle Pamele. Banalno? Da. Čak su i dijalozi u cutscenesima mediokritet. Ipak, prava kreativnost i energija su otišli tamo gde treba – u gameplay.
   Grafika može da se svrsta među najbolje u poslednjih par godina. Kristalno jasna slika dodatno naglašava fantastičan, ekstremno detaljan dizajn nivoa. Iako se, za razliku od uobičajenog TR koncepta, svo vreme nalazite na istom lokalitetu(izgubljeni grad u nekoj južnoameričkoj vukojebini) raznovrsnost i unikatnost ambijenata je zapanjujuća. Istinski osećaj prostora obezbeđuje činjenica da u pozadini možete videti lokacije na kojima ste bili i nagoveštaj onih kojima se približavate. Takođe, savršeno pozicionirana fiksna kamera podržana pametnim auto-zoom sistemom pruža potpunu preglednost svakog momenta. Zvučni efekti, soundtrack i voice acting su vrlo kvalitetni, ali ne i pamtljivi.
   Visoko kvalitetan, bezgrešno izbalansiran gameplay predstavlja najveću snagu igre. Sve komponente su ravnomerno i skladno uklopljene čineći od nove Larine avanture vanredno zanimljivo, ultra-zabavno štivo. Pored izazovno osmišljenih platformskih i logičkih problema, akcioni aspekt je podjednako zastupljen i bitan pa po prvi put nije tek fusnota u TR univerzumu. Neprijatelji su raznovrsni, mnogobrojni, ne baš pametni ali izrazito agresivni i nezgodni. Broj maštovitih zamki i stage hazzardsa je enorman pa se nameće zaključak da su drevne civilizacije činili isključivo sadistički nastrojeni mizantropi. Vremena za predah, kao i praznog hoda, nema. Larini pokreti su animirani maksimalno verno, što uz sjajno odrađenu fiziku i izuzetno kvalitetne kontrole doprinosi tome da u potpunosti „osetite“ lika kojeg vodite. Privikavanje na igračku mehaniku je jako brzo tako da niko ne bi trebalo da ima većih problema. Izvođenje najviše potseća na kombinaciju Diabla i originalnog Prince Of Persia. Tokom igre postoji gomila opcionalnih zadataka od kojih nijedan nije neizvodljiv, a njihovim ispunjenjem dobijate power ups, nova oružja ili artefakte i relikte koji su neka vrsta perkova. Široku igračku publiku obezbeđuje činjenica da je gameplay uspeo da zadovolji različite tipove gejmera. Igra ima izuzetno visok replay faktor i u bilo kom momentu, ako vam se prohte(a hoće), možete iznova preći neki od četrnaest nivoa.
   Lara Croft And The Guardian Of Light je krajnje prijatno iznenađenje. Eksperimentalni spin-off koji je u velikoj meri kvalitetniji od glavnog serijala i čija je jedina mana to što nije „velika“ igra.
Ova cura baš voli velike loptaste objekte...

Ukupna ocena: 9