субота, 25. јун 2011.

Space Pilot

Godina: 1984
Izdavač: Kingsoft
Žanr: Pucačina

Braon Baron nije kao Crveni...

Neki tamo pilot, ustade na levu nogu, te odluči da pobije sve letelice koje su letele nebom(barem one kojima su upravljali ljudi). Naravno morao je prvo od Tesle da mazne vremeplov, kako bi se prošetao kroz sve bitne periode avijacije. I tako je nastao Space Pilot za C-64, s tim što su prethodne dve rečenice u potpunosti izmišljene. Tada nekih velikih priča oko igara nije ni bilo, pa ste mogli pustiti mašti na volju.
  A Space Pilot je pucačina, i to samo takva. Vaš aviončić je stalno u centru, i rotirate ga u fantastičnih šesnaest pravaca. Non-stop ispaljujete metke na neprijatelje, koji naviru u hordama sa svih strana. Prvi nivo, 1919. godina, napadaju vas mali braon aviončići zaostali iz Prvog Svetskog Rata, a na kraju vas čeka i boss, veliki cepelin. Kroz ovaj nivo ćete se lako prošetati, jer objektivno ti avioni su bili krntije. Već na drugom nivou, Drugi Svetski Rat, počinje ozbiljnija zabava. Na trećem nivou kreće pakao, helikopteri iz Korejskog Rata vas gađaju pratećim raketama, a na četvrtom još ubojitijim raketama vas gađaju mlaznjaci iz 1980. Na zadnjem petom nivou, ulećete u "daleku" budućnost (2010. koja je gle čuda, sada PROŠLO vreme), gde vas napadaju naravno leteći tanjiri gde vas takođe čeka obračun sa bosom. Po prelasku igre, kreće prvi nivo ponovo, samo sa većim nivoom težine. Ambijent je jednoličan, jednostavno nebu pod oblake, s tim što je zadnji nivo valjda u stratosferi. Tu i tamo možete pokupiti padobrance, koji vam donose bodove što može dovesti do ekstra života. Morate prvo napucati određenu količinu letelica, da bi se pojavio bos, kojeg morate uništiti. Protivnički AI je za svaku pohvalu, iako je reč o 1984. godini. Letelice vas konstantno prate i vrlo smisleno pucaju na vas. Uz malo truda i veštine, naučićete kako da im umaknete.
  Grafika u igri je skromna, ali su sve letelice prikazane verno, što je najbitnije. Animacija sprajtova je odlična, i to rotiranje po celoj osi je jako dobro izvedena ideja. Zvuk je malo lošija priča. Iako svaka letelica ima svoj prepoznatljiv zvuk što je za pohvalu, ne mogu se oteti utisku da je zvuk ispaljivanja naših metkova sličan zvuku klavira, i da su generalno farbe zvukova u ovoj igri pomalo neprijatne. Skrol je gladak, ali ne i perfektan, i često dolazi do usporavanja usled previše letelica na ekranu. Balans u igri je perfektan, postepeno težina raste, ali sve vreme ćete osećati da je stvar u vašim rukama.
  Space Pilot za svoje vreme predtavlja jedan lep pokušaj stvaranja "Gamers Game"-a. i u tome su u potpunosti uspeli. Iako tehnički skromna igra, za svoje vreme pruža ono što je najbitnije, dobru zabavu. Toplo je preporučujem svakome ko voli pucačine sa aviončićima, a takvih je znam mnogo!

Skraćivanje noktiju kod Space Pilota...

Zvuk: 5
Balans: 9