субота, 4. јун 2011.

Dynamic Duo

Godina: 1989
Izdavač: Firebird
Žanr: Arkadna avantura/pucačina

Dinamični duo a da nisu Betmen i Robin.

Dynamic Duo Firebirda je jedna od onih igara kod koje vam ama baš ništa nije jasno od samog početka. Ponekad se vraćamo ovako zaboravljenim i opskurnim igrama čisto da bi utrli put budućim programerima kako neke igre ne bi trebalo da se rade. Naravno, tendencioznost i šalu na stranu, čak i ovako čudne tokene iz mladosti treba ponovo preispitati i uvideti šta zaista tu valja, a šta ne valja.
  Postavka igre je opičena, mada su mnoge doista dobre igre imale i čudniji raspored uloga i zadataka. Vi ste neki mladi čarobnjak, zarobljen u ukletoj magičnoj kući sa hiljadu soba, i morate naći sve ključeve po sobama kako bi ste pobegli iz kuće i rešili zagonetku. A u tome vam pomaže ni manje ni više nego jedna patka. I vi zajedno sa tom patkom činite nadaleko čuveni "Dynamic Duo", spreman za borbu i akciju. Krećete se levo-desno po sobama, a vrata otvarate pritiskom na dole(nešto slično igri Laurel & Hardy). Neobičnost ove igre  pokazuje se i u tome što istovremeno kontrolišete i patku i čarobnjaka, a sama patka često može da boravi i na glavi našeg junaka. Kada se oba lika kreću, dragocena mapa iz donje polovine ekrana nestaje i dobijate split-screen gde se svako odvojeno kreće(ovo je moguće izvesti i sa dva džojstika). Na samom početku igre vas saleću brojni neprijatelji, koji su opet oni tipični "stock" neprijatelji koje neki programer verovatno drži u arhivi "neupotrebljeni sprajtovi" pa ih onda upotrebi kad dobije ovako besmislenu igru za programiranje. Igre u kojima se pojavljuje previše letećih lobanja uglavnom nisu previše ozbiljne. Odmah shvatate da je igra nepravedno teška, i da nema ama baš nikakve krivulje učenja. Iako je naš ubitačni tandem dobro naoružan(oboje ispaljuju nekakve svetleće metke), to uglavnom nije dovoljno da se adekvatno razračunate sa njima. Još veću konfuziju u igri pravi sama mapa, na kojoj svetle neke lokacije poput pokazatelja da tamo treba otići. Međutim, tamo se nalaze samo zaključana vrata a ključa ni od korova, što bi značilo da su ključevi na poptuno drugim, naravno neoznačenim mestima, što dodatno uvodi konfuziju u igru. Zanimljivo je da u igri imate jedan jedini život, a da je sama Game Over "špica" neobična. Ceo ekran krene da flešira kao da igrate Robocopa, a ne neku tamo bizarnu drevnu avanturu.
  Grafika u igri je poprilično prosečna, sa jednim plusićem vezanim za dobru promenu palete boja pri promeni soba. Sprajtovi su ružni, i ne preterano razgovetni. Muzika u igri se sastoji od jedne naporne i neadekvatne melodije koja vrlo brzo počne da smara, a zvučni efekti kao da su pokradeni iz neke druge igre koje trenutno ne mogu da se setim(Trantor ili Solomons Key? Ili možda oboje?). Kretanje likova je glatko, a na momente u slučaju Patka Dače i prebrzo. Atmosfera u igri je ništavna i može da se poredi sa introima na koje nailazite kad startujete neku ishakovanu igru. Responzibilitet kontrola je solidan, ali to nažalost neće previše pomoći usled hronične najezde neprijatelja.
  Ono što mi je najviše glavobolje zadalo prilikom opisivanja ovog ostvarenja je pitanje šta je zapravo žanr ove igre? Postavljena je kao avantura, a "vozi" kao pucačina. Konfuzija je možda najbolji epitet za Dynamic Duo, i moglo bi se razmišljati o ovom terminu kao odrednici žanra. Ovo je jedna od igara kojoj će se retko ko vraćati, osim ako ima za ispit na nekim programerskim studijama "loše i neostvarene igre sa kraja osamdesetih kodina dvadesetog veka". A i izbor patke je nekako najnekul za ovu vrstu igre.

Doktore, ja sam dvostruka ličnost. Polu-čovek, polu-patak.

Grafika: 5
Zvuk: 4