уторак, 17. мај 2011.

Hector : Badge Of Carnage

Izdavač: Telltale Games
Žanr: Point and click avantura

Traženje pantalona je veliki izazov u ovoj igri...

Point & Click avanture bile su devedesetih godina jedan od najpouplarnijih žanrova među video igrama(setimo se samo Lucas Artsovih i Sierrinih ostvarenja). Takve igre su često plenile svojom harizmom, imale dovoljno zabave i privlačnosti za tadašnje gejmere. Potpunom tranzicijom na PC, Windows, i 3D igre ovaj žanr igara gubi mesto u mainstreamu igara, najverovatnije usled toga što se 3D okruženje nije moglo adektvatno primeniti na ovaj žanr a da se ne izgubi veliki deo harizme. Međutim, i danas u gejmerskom "andergraundu", dešavaju se uspešni napori da se ovaj žanr oživi u novom ruhu. Jedan od tih pokušaja je i Telltalesov Hector : Badge Of Carnage.
  Sama priča ove igre nije posebno originalna. U nekom tamo engleskom gradiću, gde obitavaju uglavnom najgori mogući Koknijevci i ostali stereotipni marginalci(kurve, pornićari, rejveri džankiji, wiggari džankiji, Škoti alkoholičari, mentalno retardirani policajci, liberalni aktivisti...), dešava se velika kriza sa taocima. Usled velikog krvoprolića koje je glavni nevaljalac izazvao,  policija poseže za svojim najjačim oružjem, inpektorom Hektorom. Hektor je čovek koji spava u zaključanoj zatvorskoj ćeliji stanice, nonstop cirka, i ima vrlo veliki prag tolerancije na izgled i miris žena. U prvoj sceni morate izaći iz ćelije i javiti se na telefon, i maznuti pantalone od prisutnog wiggara, jer ste svoje izgubili u alkoholičarskoj terevenki. Po igranju avanture, uvidećete da je Hektor jedan vrlo dopadljiv lik, kome možete sve da oprostite zbog svoje iskrenosti ali i cinične visprenosti. U pitanju je jedna dobra duša, koja se krije ispod jedno tri stotine stereotipnih koknijevsko-alkoholičarsko-kurvarsko-pandurskih slojeva. U toku igre upoznajete se sa najrazličitijim spektrom i plejadom likova, koji su veoma verno i zanimljivo prikazani. Sve je kao neka iskarikirana realnost, te kao za jedan od zadataka imate spaljivanje vašeg omiljenog seks-šopa, ili prodavanje lokalnim narkosima mentol bombonica, sa prethodnim ubeđenjem da je to neki "novi ekstazi". U igri praktično nema morala, i ovo je glavni izvor humora ovog ostvarenja. Sam tok radnje teče pravilno, i nećete imati previše problema pri rešavanju zagonetki jer lokacija nema previše a i igra nije rob nelogičnosti. Dovoljno je samo malo mućnuti glavom, a tu je i set hintova koji drsko možete upotrebljavati. Lako ćete provaliti brojne reference na krimi-pop kulturu koje se nalaze u ovoj igri, i ovaj žanr upravo predstavlja odlično tle za rabljenje tih istih referenci.
  Samo izvođenje je u maniru starih, dobrih p&c igara. Kupite predmete, kombinujete ih, razgovarate sa likovima i tako dolazite do cilja. Grafika u igri je na najvišem mogućem nivou za flash igru, i samim tim i nosi sve njegove manjkavosti. Ambijent engleskog gradića je jako verno prikazan, uz kombinaciju cartoonish i film-noar estetike.  Zvuk je već posebna priča. Voiceacting je retko dobar za današnje standarde, i često ćete umirati od smeha usled verno izgovorenih duhovitih fraza. Sama kontrola lika je uspešno odrađena, nema zaglavljivanja i svi predmeti su jasno predstavljeni na ekranu. Težina igre i balans jesu malo "oslabljeni" u odnosu na avanture iz devedesetih, jer ovo je ipak 2011. i današnji gejmeri uglavnom nisu u stanju da ulože toliko truda, živaca i nerava u jednu igru.
  Po uspešnom završetku igre, shvatate da je ovo samo prva epizoda i da nas tokom jeseni čeka nova avantura sa našim sada već omiljenim Hektorom. U pitanju je jedno divno osveženje za današnje zlo doba. A najveća ironija je u tome što je igra koja je predstavnik žanra za koju su nekad smatrali da je zapravo forma interaktivnog filma, zbog svoje igrivosti zapravo MANJE INTERAKTIVNI film nego mnoge današnje najpopularnije "igre" akcionog i RPG tipa (ko je rekao Dragon Age II?). Svako ko je željan dobre zabave, ovo izdanje mora barem probati.

Obračun sa hipsterom.

Grafika : 8
Zvuk : 9