четвртак, 5. мај 2011.

Crown

Godina: 1991
Izdavač: Starbyte Software
Žanr: Sve i svašta

U lovu na štitove...

Srednji vek je uvek zgodna tema za video-igre. Često se dešava da mladi princ mora da se bori za presto tako što će da uradi nešto što ni Čak Noris ne može. Starbyte-ov Crown je upravo ihga koja ima za temu to osvajanje krune, i eksploatiše tu temu na više nivoa.
  Na početku birate za koje ćete se kraljevstvo boriti. Imate izbor od čak šest kraljevstava, svako sa posebnim zadatkom, potpuno drugačijim dizajnom i stilom igranja. U svakoj zemlji cilj vam je prikupiti što  više određenih predmeta, da bi se posle sve završilo borbom u vs stilu sa kandidatima ostalih zemalja. Tako u Engleskoj jašete konja, preskačete prepone i skupljate štitove (zanimljivo). U Švedskoj pičite nekim brodićem, bežite od kitova i skupljate nekakvo blago (užasno nezanimljivo). U Rusiji pičite kazačok, pratite neku žensku, i ako promašite potez, dobijate bombu (najduhovitije). U Japanu jašete zmaja, bežite od aviončića i skupljate zlato (skoz ok). U Indiji bežite po mostu od nekih majmunčića i skupljate miševe (onako...). A u Arabiji plovite letećim ćilimom po oblacima i skupljate stare lampe (opet ok). Reklo bi se, stereotipno da stereotipnije ne može biti. No u tome može biti i slast Crowna. Likovi su lepo prikazani, kao antropomorfne životinjice, koje opet stereotipno predstavljaju svaku naciju. Borbe prsa u prsa su siromašno urađene, sa svega tri poteza i čini se da služe tu samo da upotpune prazninu. Posle pređenih 5 nivoa i premlaćivanja svakog princa postajete kralj sveta i dobajate sve što uz to ide (harem, tonu opijuma i salu za mučenje). Ono što je skroz bezveze u igri je to da imate jedan jedini život, i neće biti najjednostavnije preći neki nivo bez gubitka istog, još kad i pridodamo peščani sat koji neumorno curi, jasno vam je o kakvoj se "komodorovštini" radi. No, krivulja učenja je jednostavna, i ako se uhodate, lako ćete prozreti "petlje" po kojoj se dolazi do željenih predmeta.
  Grafika u igri je veoma pristojna, boje su jako dobro upotrebljene i sve se kristalno jasno vidi(najviše mi se svideo daleki horizont Japana). Treba pohvaliti i pikselglatki skrol koji omogućuje ugodno i precizno igranje. Muzika u igri je fina, i adekvatno-stereotipno predstavlja svaku kraljevinu. Cela atmosfera u igri je pristojna, iako igra ima konstantno neki šmek "male" igre. Balans je već neka druga priča. Neki nivoi su izuzetno i bezobrazno teški, a neki se posle truda vrlo lako uče i moguće ih je brzo savladati.
  Crown je igra koja ima dovoljno sopstvenog šmeka da je oprobate. Sa vrlo pristojnim i umesnim tehničkim karakteristikama, i igrivošću koja može biti predmet polemike, treba joj pružiti priliku. Čisto da se uverite kako se nekada moralo dolaziti do prestola, muški i uz mnogo rizika po sopstvenu glavu. Da je danas više takvih, možda bi nam i bilo bolje...

Jahanje zmaja bez dejstva opijata

Ukupna ocena: 6