Укупно приказа странице

уторак, 15. новембар 2011.

The Binding Of Isaac

Godina: 2011
Izdavač: Valve Corporation
Žanr: Lavirint
Platforma: PC


Plačem do pobede.

  Pre nekog vremena, na ovom blogu opisana je fantastična igra Super Meat Boy. Čovek koji je radio na toj igri kao glavni dizajner(Edmund McMillen), takođe vodi reč kada su bila idejna rešenja i za ovu igru. Taj momenat bi trebao da bude sam po sebi dobra preporuka. Koliko je reputacija prevazišla samu sebe, videćemo kad zagazimo u igru.
  The Binding Of Isaac je igra, kao što naslov sluti, koja priču oslanja na religiju i negativno hrišćansko nasleđe. Mali Isak živi pobožno sa kevom, sve dok ta ista keva ne odluči da ga rokne jer joj je bog tako naložio. Zgodno, a? Mali Isak, duboko istraumiran i povređen, beži u podrum gde ga čeka sijaset prostorija i hrpa neprijatelja i tu igra počinje. Iako je reč o modernoj igri, vidi se da je Zelda sa NES-a bila jedan od glavnih uzora. Idete od sobe do sobe iz poluptičje 2D perpektive, i suzama tamanite neprijatelje(da, suzama). Neprijatelji su razni, kreću se od nedefinisanih BLOBOVA, preko raznih mušica i nakazica, do ozbiljnih bosova od kojih su neki otelotvorenja sedam smrtnih grehova. Usput možete kupiti i neke dodatke koji vas jačaju ali vam i menjaju obličje na neki od morbidnijih načina. Pritom, neki od dodataka pored onih normalnijih kao što su ključevi i bombe su i recimo mamine štikle, tako da programeri nijednog momenta nisu propustili priliku da se osetite neugodno. Same lokacije su potpuno nelinearne(štos iz Diabla II), tako da vam se nikada neće desiti da dvaput odigrate istu mapu. Igra ima svoj algoritam menjanja rasporeda lokacija i neprijatelja, što je pohvalno u ovom svetu i vremenu godlike i linearnih interaktivnih filmova(ko je rekao Rage?), a i povećava vrednost ponovnog igranja. Ako zaginete, čeka vas ponovo bizarno oproštajno pismo i onda morate sve jovo nanovo. Sreća u nesreći je da skoro svi neprijatelji imaju neku prepoznatljivu petlju kretanja te se uz malo truda da naučiti kako koji da se savlada, dok tumaranje po nekim praznim sobama(jer nema oživljavanja neprijatelja) ume da bude i smorno. U toku igre možete da otključate i par drugih likova da ih vodite, što je momenat prenesen iz Super Meat Boy-a.
  Grafika u igri je tipično flešovska, uz kvalitetan dizajn i na neki crnohumorni način dobro prikazanu morbidariju. To neće da se svidi svakome, ali ipak vozi. Zvuk je u suštini pristojan, ali ne može da parira iz onog legendarnog u Super Meat Boy-u, doprinosi atmosferi ali ništa više od toga. Atmosfera u igri više zavisi od toga kakav ste vi čovek nego kakva je to ova igra. Uspešno je prenesena, a da li će vam se svideti, to je drugo pitanje. Što se tiče balansa, iako je trud i veština programera više nego uočljiva moram primetiti da na zadate komande Isak odgovara sa baferom od nekih 0.2 sekunde, što za ovu vrstu igara i njenu popriličnu težinu ume da zasmeta(ah, taj Fleš...). Težina igre, kao što sam spomenuo, je ozbiljna, i treba dosta živaca da bi se igra prešla.
  Ima igara koje pucaju na bizarnost i "bolest", ali The Binding Of Isaac je posebno nelagodna igra. Prosto se ne sećam da sam igde igrao edipalniju video-igru od ove. Iako ima svojih kvaliteta i pun igrački potencijal, ima i previše "flešovski" osećaj dok se igrate što smanjuje veličinu igre. Sama pitanja oko religije su individualna, i vidi sa da joj programeri nisu naklonjeni, što uvek otvara prostora za sjajne parodije i kritike, ali ovaj put osećaj neke nelagode i izopačenosti je najdominantniji. Pustiti ovu igru Ivani Žigon.


Izvinite, jel ste vi moja maaamaaa?
  
Grafika: 7
Zvuk: 7
Atmosfera: 7
Balans: 7

Ukupna ocena:
7


Clyde

Нема коментара:

Постави коментар